2008. október 27., hétfő

Tanulságok

Na, akkor megfürödve, lenyugodva, okulva.

Nézzük, hogy is alakult a mai nap. Végül 126 nevező volt, és 60-an maradtunk a 2. napra. Nálam ugye 34500 zseton. A sorsolásnál sajnos elég komoly bad beatet kaptunk, ugyanis egymás mögött ült a még versenyben lévő három magyar, sorrendben, én, Zsolt és Áron. Megbeszéltük, hogy vigyázunk egymásra, de egyébként sem volt nagyon olyan szitu, ahol összeakadtunk volna. Persze elsősorban én szívtam, ugye, mert így a vakrablás kiesett.

Mögöttük viszont az asztal legnagyobb fishe ült egy öregúr személyében, aki flop előtt gyakorlatilag nem dobott lapot, és lyuksorra bármennyit megadott flopon. Én kétszer akadtam össze vele, mindkétszer tudatosan. Az nagyon tetszett, hogy ha ráemeltem a vakjára, akkor mindig megadta, de 97o-val is akár, és ha nem talált semmit a flopon, akkor ott eldobta. Ez elég örömteli volt.

Egyszer elölről limpelt, majd még egy gyenge játékos limp, én meg találtam kis vakon egy AJo-t. Tudtam, hogy ezzel nagyon nagyon jó eséllyel jobb vagyok az öregnél, aki előtt olyan 20k díszelgett, és úgy voltam vele, hogy ez a jól időzített coinflip, amit be fogok vállalni. 1600-as vaknál emeltem tehát 7500-ig. Gyakorlatilag itt mindenképpen hibára akartam késztetni, ha dob, akkor azért, ha megadja, akkor azért, ha fold equity nélkül rám tolja, akkor azért. Ez utóbbi történt, adtam, sajna ő is AJ-t mutatott, így feleztünk.

Legközelebb akkor akadtam vele össze, amikor már 2k volt a vak. 4k-ig emelt utg+1-ből. Ekkor 26k volt előtte, előttem olyan 35k. Kb. a 4. vakszinten lehettünk, és én még semmiféle lapot nem láttam, sem normális magas lapokat, sem semmilyen párt, de még csak egy nyamvadt kettes párt sem. Na, ekkor spec TT-t találtam nagy vakon, mindenki dob, hát akkor mondom 26k. Ezt neki sikerült megadni KJo-val, és a river J lett. Persze lehetett volna csak megadni és utána a 7 magas flopon tolni, de nem bánom így sem. Azt gondolom, hogy jól játszottam, ő meg rosszul, és ez a lényeg.

Itt maradt 10 ezrem, a vak 2k, és gyors egymás utánban megkaptam az este 2 lapját, ami volt, egy AK formájában, amit egy A4 fizetett ki, dupla, majd egy KK jött, és az emelés-megadás után betoltam, AK fizetett ki, nem esett le a 3 out. Felmentem tehát átlagra, és már csak 13-an voltunk, 2 asztalnál. További laphalál, egy AK-val húztam még egy szép kasszát előtte, de egyre inkább kezdett preflop játékká válni a dolog, mert az átlagzseton 15-20 nv volt. Sikerült pár jól időzített rablás, amikor már kezdtem veszélybe kerülni - a szünet után 71k-val érkeztem és 8k volt a nagy vak. Ezt pár all-innel visszatornáztam átlagra, és eljött az FT ideje.

Ott behúztam egy pénzfeldobást 77 vs AK formájában, és máris 210k körül álltam, ezzel 2. helyen. A mezőny továbbra is abszolút verhetőnek tűnt, két jó és agresszív játékos volt, a többiek jelentéktelenek.

7-en voltunk még, amikor a következő parti zajlott le. UTG-ből a talán legjobb játékos emel 12k vaknál 33k-ig. Én kőr AJ-t találtam nagy vakból, mindenki más dob, én adom a 210k-mból. Mindenki más 130k alatt volt, csak mi ketten álltunk 200k fölött. Lehet, hogy butaság volt ellene menni, de nem hiszem. Nem tartottam tőle, és azt gondoltam, hogy le tudom jól játszani. Flop JT4 szivárvány. Check-raise all-inre készültem természetesen, de nem nyitott bele, így passz-passz volt. Törn 6, ezzel két pikk van lent. Itt már nem akartam újabb ingyen lapot adni, 47k-t nyitottam. Ezt ő csak adta. River kőr 9.

Azt gondoltam, hogy vagy sorhúzóval, vagy flösshúzóval adta a törn emelést. Ugye ebből a sorhúzó lejött, a flöss nem. Előre eldöntöttem, hogy check- és call any, vagyis bármit megadok, ez a legnagyobb EV-jű játék, mert ha nem jött le a lapja, muszáj blöfföljön, ha lejött, akkor pechem van. Tehát passzoltam, ő all-in ment. Igazából arra nem vagyok mérges, hogy megadtam, csak arra, hogy azonnal adtam. Mivel még volt 130k előttem, nyugodtan végiggondolhattam volna, ránézhettem volna, és az alapján el tudtam volna esetleg jobban dönteni. Annak semmi értelme nem volt, hogy instacalloljam 130k-ért, csak azért, mert előre eldöntöttem. Egyszóval hülye voltam, de legalább nem az EPT-n adtam ezt elő. KQ-t mutatott természetesen és vitte a kasszát, én meg a 7. helyen végeztem. Lehet, hogy akkor is megadom, ha végiggondolom, tehát nem a megadás miatt vagyok mérges, hanem mert nem gondoltam végig, így esélyt sem adtam magamnak, hogy jó döntést hozzak. A flop check-raise all-in vége is ugyanez lett volna valószínűleg egyébként. Egyedül ha a törnön rátolom, esetleg akkor dob, de az meg értelmetlen, és nem is biztos hogy 2 overrel és nyitott sorral dob. Na mindegy, ez csúnya parti volt, rosszul játszottam, de legalább nem ilyen AA vs KQo csatában estem ki. Azt nehezebb elviselni.

Ezt most könnyebben fel tudom dolgozni, mert hibáztam és tanultam belőle. Bár már milliószor megfogadtam, hogy nem fogok elkapkodni dolgokat, most mégis megtettem. Mindegy, majd az EPT-n ennek örömére már nem követem el ezt a hibát :) Ott majd jön az AA vs 47s, mint a WSOP-n :)))))

4 megjegyzés:

Amanoba írta...

Talán a flopon emeltem volna, így vagy dobja vagy turn-ön dobja... vagy úgysem, úgyhogy a check/raise ötlet nem is volt rossz. Kár, hogy leesett neki. Azért így is szép eredmény, mégha nyilván bosszantó is. EPT-n jobb lesz reméljük! :-))

Zoli írta...

Hali manó!

A floppon az előről nyitással egy a gond, hogy egy jó agresszív játékos ilyenkor any2-val visszaemel, és nagyon nehéz helyzetbe találod magád a toppároddal, hogy vajon most overpair vagy nem overpair!

Szerintem a turn nyitás volt a kevés, a floppon a passz gyengeség volt tőle, ezért a turnon mehetett volna az allin, hogy köszi én most elviszem a kasszát! Igaz overbet allin, de nem tud vele mit kezdeni, nem blöffölhet ki, nem adhatja meg, lényegében csak dobhatja!

Üdv,
Zoli

Viktoria írta...

A flop nyitásra ha visszatolja, az nekem jó, de nem tudom, hogy tolta volna-e. Mondjuk 2 overrel és nyitott sorral nyilván igen, és a vége ugyanaz mert az viszont autocall.

Igen, a törn nyitás volt kevés, legalább pot kellett volna, de az allin sem rossz, most már én is így látom.

Amanoba írta...

Igen-igen a legtöbb jó játékos azonnal emel, ha cont.betet lát. Bizony sokat húztam már le emiatt sng-ben :-)) Persze ez torna és nyilván jobbak a játékosok is, mint az én 10-20 dollárosaimon. Viszont itt Viki eleve jobbnak vélte magát flopon, ezért akart check/raise-t. Nem tudom, végülis helyzetfüggő. Én azért igyexem (maradi módon) védeni a lapom, ha ilyen sérülékeny és veszélyes board jön (húzók). Viki is jobb volt, csak nem jött be a trükk sajna, utána meg már a turn allin valóban okés lett volna pont a stack-je miatt. (Az ss-ek nyilván simán adták volna azt is ilyen húzókkal)