2008. október 26., vasárnap

Polish Poker Cup, Varsó, 1. nap, továbbjutás

34500 zsetonnal jutottam tovább a 2. napra, 20 ezres átlagnál. 117 induló volt, azt hiszem, és olyan 60-an vagyunk még bent, Zsolt lehet, hogy vezet jelenleg az 50700 zsetonjával.

Arra nagyon jók ezek a kisebb versenyek, hogy rávilágítsanak bizonyos problémákra. Például most elég erősen érezhető volt, hogy kb. a 7. vakszint feléig birom agyban a dolgot, onnantól kezdve azzal töltöttem az időmet, hogy mondogattam magamnak: "csak most ne csinálj hülyeséget, csak most ne csinálj hülyeséget". Egyszerűen iszonyúan elfáradtam fejben és nagyon nehezemre esett odafigyelni. Ezt már korábban is észrevettem ilyen hosszú versenyeknél (LAPT, Vegas Deep Stack). Ez elég komoly probléma, mert egyrészt az első nap vége is fontos, de a második nap vége meg ugye az FT lesz, és ha pont a legfontosabb részre nem tudok majd figyelni, akkor cseszhetem.

Ezt a versenyt egyébként tényleg nem érdemes máshogy játszani itt, csak úgy, hogy az első hely a cél, mert a többi lófütyit fizet kb. Úgyhogy lehet, hogy kiesek, de azt hiszem, hogy kockázatvállalós hangulatban leszek.

Az átállás sem sikerült igazán, ma délután 2-ig aludtam (ilyenkor Kanadában reggel 8 van), de legalább több esélyem lesz végigbírni a napot. Kicsit a játékról. A mezőny nagyon verhető, ez is jó a kis versenyekben, hogy nem feltétlen profikkal áll szemben az ember. A mi asztalunknál volt 3-4 gyenge játékos is, a többi elég jó volt, de senkitől nem tartottam. Mellettem ült Pagat, de olyan 4-5. vakszintnél elszállt sajna egy osztó-nagy vak 88 vs. AK csatában, ő volt a vakon, jött a K neki, de már flopon ott volt a 8-as is sajna.

Én az első 2 vakszinten (45-45 perc) konkrétan nem játszottam partit. Mondtam Pagatnak, hogy figyeld meg, egyszer emelek, és úgy fognak dobni, mintha tűz égetné a kezüket. A nem játéknak főleg az volt az oka, hogy a sláger a K4o és a T3o volt, utóbbit csak 3x kaptam, de K4o-t vagy 8x (komolyan), szorosan ott volt még a K3o, K2o és K5o is gyakoriságban. A vakok kicsik voltak, hát nem izgattam magam, gondoltam, fogjuk fel pozitívan, jó image-em lesz :) Nekem valahogy ez jön be, hogy azt hiszik, nagyon feszes vagyok, és ezért később elég szépen tudok garázdálkodni. Próbálkoztam mással is, nekem az nem megy.

Szóval a 2. vakszint legvégén van 3 limp, 100 a vak, megtaláltam az első AK-mat, hát akkor mondom 600, úgy dobta mindenki, hogy öröm volt nézni, és jót röhögtünk :D. A 4. vakszint végéig nem történt érdemleges dolog, 2x limpeltem kis párral, 1x tudtam flopot nézni, másiknál emelés-visszaemelés miatt nem. Aztán egyszer csak elkezdtek ömleni a flopok. Az indulólapjaim is között is kezdett feltűnni egy-két játszható, nem nagyágyú, csak ilyen AJs meg KJs, amiknek persze nagyon megörültem, és jött is hozzá mindig a flop. A komolyabb partik, amikre emlékszem:

Először volt elöl egy KJs-em, utg+2-ben, emeltem is, hátulról egy eleinte LAG de nem olyan jó mint amilyennek hiszi magát srác adta. Flop KJ2, két káró. 300 volt a vak, 750 volt a flop előtti emelésem, 1050-t nyitottam a flopon, adja. Törn J. Elég szépen alakul :) Itt 1200-t nyitottam, gondoltam, az majd elég gyengének tűnik, hátha ráugrik a lehetőségre, mert csinált előtte olyat, de most csak megadta. Mondom akkor van valamije, de megmondom őszintén, hogy valami gyenge K-ra tettem, mert előtte láttunk tőle Q9o-t, amivel emelés ellen ment oop. Szóval letett Kx nagyon simán, és nekem ez volt a legvalószínűbb. Ha tudom, hogy az idióta páros boardon ad meg törn betet flösshúzóval, akkor a riveren sokkal jobban tudtam volna játszani. Így behívtam 3000-t, ami a lehető legrosszabb döntés volt részemről. Mondjuk K-val adta volna, és én arra tettem ugye. Viszont ha passzolok, lehet, hogy rápróbálkozik. Azt kellett volna. De valahogy mindig gondom van a river passzal, mindegy, majd dolgozom az ügyön.

Volt még egy parti, ahol sajnos elcsesztem a végét, de ott már a törnön, bár persze franc tudja. Ez jóval később volt, 400 a vak, megérkezett az első AA-m. (77 fölötti párt nem láttam addig) Elölről 1050-ig emeltem, jött az egyik gyenge játékos hátulról és az egyik meglehetősen loose vak. Flop T72 szivárvány. Hát, gondoltam magamban, nincs az az isten hogy én ezt itt elengedem. 2200-zal folytattam, gyenge adja mögöttem. Törn valami kicsi jelentéktelen lap, 4-es talán. A srác előtt volt még 7000. Ebből én behívtam 4500-at. Nagyon sokáig szenvedett (szerintem 88 v. 99 lehetett nála) és elengedte. Igazából lehet, hogy itt is passzolhattam volna, de elég béna volt a srác, nem hiszem, hogy a közepes lapjával nyitott volna. Akkor meg beesik riverre egy T vagy 9 vagy J és cseszhetem, mert simán lehet, hogy 9T, JT típusú lappal agonizált. Szóval a franc tudja, melyik jobb, passz a csapdához vagy behívni, én így döntöttem most inkább.

Előtte még egy 68s-sel adtam meg az egyik gyenge játékos emelését poziból, és törnre le is esett a sorom, de sajnos nála meg nem volt semmi, csak izmozott, ezért amint emeltem, el is dobta. Őt nem sokkal később egy pénzfeldobással ki is ejtettem, ez már a nap vége felé volt. Ő emel (amit J9o típusú lappal is láttunk már tőle) 1500-ig 600-as vaknál, én JJ-t találtam, és már korábban eldöntöttem, hogy bármilyen értelmes lappal muszáj rá visszaemelni, úgyhogy vissza 3500-ig. Ekkor ő rám tolta a maradék 7000-t. Egy kicsit gondolkodtam, mert nem volt kizárható a nagyobb pár, de a viselkedéséből azt sejtettem, hogy nagyon jó eséllyel AK. Kb. úgy nézett ki, hogy 60% AK, 30% AA KK QQ és 10% JJ-nél kisebb pár. Ez közel 50%-t ad nekem, miközben a kassza 2:1-t kínál, úgyhogy kötelező megadás. Szerencsére AK-t mutatott és nem jött semmi, így ki is ejtettem, ezzel mentem fel 34,5k-ra, amivel a napot zártam.

Szerintem nagyon jól játszottam, az embereknek nem nagyon volt fogalmuk mikor mit művelek, és a kezdeti image-nek köszönhetően ezen a JJ-n kívül talán nem is volt mutatásom. Egyet direkt mutattam, amikor erre az AK-s srácra, aki szeretett limpelni is, ráemeltem, flop J magas, és dobta a contbetre (nálam AJ), akkor megmutattam a J-t, hogy lássák, hogy nálam mindig van lap :)))) Mert addig sosem láttak mutatást, gondoltam, nehogy már elkezdjenek hirtelen kételkedni abban, hogy nálam mindig ott van a tuti :). Jaj, volt még egy nagyon vicces parti.

Akkor is KJs-sel emeltem elölről (hiába, nem nagyon volt ennél jobb lapom), 300-as vaknál, 750-ig. Erre az egyik hatalmas fish-től jön egy minraise 1150-ig. Hát ezt dobni már nem lehetett, de úgy voltam vele, hogy majd nagyon óvatos leszek, mert a fish minraise-e valahogy mindig megkongatja a vészharangot. Nálam tehát kőr KJ, flop AQ9, mind kőr :)))))))))) Passzolok, fish all-in olyan 7-8k-val, elég gyorsan sikerült megadnom :). ATo-t mutatott, és hát mivel a törn a kőr 6 lett, halott volt.

Szóval a második nap jön, a mezőny verhető, azt gondolom, hogy talán kicsit több kockázatot fogok vállalni, mert tényleg csak az első 3 fizet normálisan. Drukkoljatok :)