2008. szeptember 25., csütörtök

Főzőcske

Lassan tényleg át kellene nevezni ezt a blogot :DDD. Póker is volt, de nem jelentős, inkább pontgyűjtögetés zajlott, enyhe negatív eredménnyel - ahhoz képest nagyon jól jöttem ki belőle, hogy a három setemből hármat vertek le. Már fel sem veszem :D

Jól elvoltam a NextPokerrel, miközben a szoftver a következő remek mutatványokat adta elő:
- egyes asztalok nem csukódtak be, hiába csuktam be őket,
- egyes asztalok nem nyíltak meg, hiába nyitottam meg őket,
- egyes asztalok maguktól becsukódnak, pedig nem csuktam be őket,
- egyes asztalokkal megszakad a kapcsolat, és kidobott tőlük, míg a többi simán ment,
- egyszer csak fogta magát és nem nyitott meg több asztalt (nem értem el a max. asztalszámot),
- egyszer csak fogta magát, és nem listázta többet ki a lobby-ban az asztalokat.

Ezen a ponton feladtam a küzdelmet, újra akartam indítani a szoftvert, de aztán nem került rá sor.

Tehát főzőcske. Nem való nekem ez a Norbi szakácskönyv. Ez volt az oka annak az elcseszett vacsorának is. Én egy elkényeztetett, Stahl szakácskönyvön nevelkedett kezdő vagyok, akinek mindent a szájába kell rágni. Stahl tényleg mindent leír, és általában azt is, hogy miért kell úgy csinálni. Imádom azokat, soha nem szúrtam el egyetlen ételt sem belőle. Na jó, talán egyszer egy kókuszosat, de csak mert nem kaptam kókusztejport :).

De térjünk vissza Norbi szakácskönyvére. Töltött karalábé. A szöveg a következő: "A meghámozott karalábékat főzd meg enyhén sós vízben." Na de könyörgöm, mennyi ideig???

A mai kis remekművem a következőképpen van előadva a szakácskönyvben - fontos, most szó szerint idézek, nem viccelek, ennyi van az elkészítéshez írva:
"A rétegek sorrendje alulról felfele a következő: felkarikázott virsli, felszeltelt kemény tojás, reszelt mozzarella sajt, vékony szeletekre vágott hagyma és gomba, kicsit felvizezett tejföl. És így tovább, amíg van hozzávalónk. A tetejére mindenképpen tejföl kerüljön."

Ennyi. Namármost, drága Norbi, és mégis mit kell csinálni az így szépen egymásra rakott összetevőkkel? Mert én kitaláltam, hogy biztos meg kell sütni, bár nincs odaírva. De mennyi ideig? Milyen hőmérsékleten... sírom vissza a régi Stahl időket, amikor minden meg volt mondva az ember lányának. Vagy túl nagy kérés odaírni, hogy pl. meg kell ezt így sütni vagy miaszösz?

Arról nem is beszélve, hogy néha kimaradnak "alkatrészek". A karfiolpuffancsból hiányzik a tojás, de arra anyu figyelmeztetett, mert ő csinálta, és hát ő tapasztalt szakács lévén tudja, hogy tojás nélkül nem áll össze a tészta, hát tett bele tojást. Nade én? Honnan a szöszből találja ezt ki az ember lánya? Áh, nem is értem. Ez a Norbi is. Kitalálja ezt az egész zseniális diétát (na jó, átszabja a mások által kitalált zseniális diétát, de akkor is jól csinálta), és akkor iderak mellé egy ilyen szakácskönyvet, ahol a tésztából hiányzik a tojás, a rakott virslihez meg nincs odaírva, hogy sütve, főzve vagy falhoz vágva kell előadni?

Anyu azt mondja, ez egy "haladó" szakácskönyv. Hát remek, akkor írják rá. Ja, aki nem ismeri, az össze Stahl szakácskönyv zseniális, érdemes megvenni, azóta Elliott azt hiszi, tudok főzni :))) Bár most így a Norbi próbálkozások láttán attól tartok - nem alaptalanul - kezd ebben a hitében meginogni ;)

Na mindegy, akkor sem értem. De legalább fényes bizonyíték arra, hogy hülyeségekkel nem csak a pókerasztalnál találja szembe magát az ember :)

1 megjegyzés:

Csajbi írta...

nos főzni általában addig kell vmit, amíg meg nem fő! :) Látod rég mondom neked, hogy hagyd a Norbi diétát. Bár lehet, hogy most jöttél rá a titkára. lehet hogy szándékosan ilyen a könyv, hogy az ember fia, lánya jó xar kaját főzzön, és ne bírja megenni. Így egyrészt ég a zsír amíg főzöl, másrész meg nem viszel be plusz kalóriát soha. Na ez zseniális. :)