2008. szeptember 2., kedd

Elmélkedés önbizalomról és ingadozásokról

Olvasgatok egy új könyvet, Poker Wizards a címe, vagy valami ilyesmi, Negranu, Harrington, Ferguson és társaik írnak benne. Az első fejezet pont Ferguson és ő írja, hogy semmilyen bukószéria nem veszi el az önbizalmát. Elég sok más okos dolgot is ír egyébként, például hogy nem érti ezt a beleszerelmesedést az egyszínű érintőlapokba. Ezt egyébként én sem. Szóval önbizalom... igazából nem a bukószériáról jutott eszembe, mert nincsen bukószériám, csak egyre másra kapom a csúnya bad beateket. NL1k-n az, hogy a hónapom 3,5k minuszban van jelenleg, nem nagy ingadozás, ennyi egy nap alatt jön-megy már itt. Inkább az zavar, hogy nem jönnek össze a dolgok.

Tegnapi versenyek pl: Sunday Million - első vakszinten kiesek egy set over set szituban, nálam 77, nála 99, flop Q97. Mondjuk az a baj, hogy a törnön még éreztem is, hogy csak meg kéne adni, nem kéne visszaemelni, valahogy megkondult a vészharang, de én QQ-ra tippeltem, mert korai pozíciós emelő volt. De igazából ezt nem lehet elengedni. Csak hát egy ilyen flopon nem tesz más komoly zsetonmennyiséget a kasszába egy ilyen verseny elején, csak a drill sajna :( Márpedig abból nálam volt a legkisebb. Szóval kicsit jobban át kellett volna ezt gondolnom.

Ekkorra már elég jól álltam a 125k-s versenyen, ahol is AK-val flopoltam egy TJQ szivárványt, ami elég biztonságosnak tűnt arra, hogy minden pénzem berakjam. Hát a drágának KQ-val runner-runner pókere lett, remek. Ez a buborék előtt volt pont, és átlag fölött álltam :(.

Szóval továbbra is jönnek ezek szépen, és kp játékban is. Pl tegnap: QJs jön a KK-m ellen, ketten vagyunk a kasszában egy 6bb-s flop előtti emelésre, amire neki utg-ből sikerült velem tartani, flopon ott a Q-ja, nyilván nem dob, és aztán jön neki a J is szépen, remek.

Tehát önbizalom... ez nálam sokszor probléma. Egyelőre hiszek abban, hogy ahogyan én a készpénzes játékomat felépítettem, a mikro limittől kezdődően szépen lépegetve felfele, az egy jó és tanítható módszer. Nyilván mindenki számára megvan a korlát, hogy meddig tud eljutni ebben, én nem érzem úgy, hogy a NL1k-val elértem volna ezt a korlátot, de egyelőre mindenképpen elég, nem tervezem a tét növelését egy jó darabig. Szeretnék itt nagyon stabilan sokat nyerni előbb. Abban is hiszek, hogy ebből a játékból elég szépen felépíthető a versenyjáték is. Hiszek abban, hogy a sok tanulásnak, sok gyakorlásnak és sok olvasásnak meg kell, hogy legyen az eredménye, a jutalma. Néha kicsit kétségbeesek, de amikor jobban belegondolok, akkor azért elhiszem, hogy ennek működnie kell, és ugyan az igazi eredmények és végcélok még nagyon messze vannak, de eddig azért a dolog működött és szerintem menni fog ez :).

1 megjegyzés:

Gizdalord írta...

Az önbizalmad mondjuk lehetne nagyob mint legtöbb embernek Mo-n mert azért elég szép kis eredményeket hozol szerintem hazai viszonylatban is.

Az is ezer százalék, hogy lesz még itt angy befutás is, hogy ha ilyeneket átt tudsz vészelni, lesz forduló pont is mikor neked jön a lap és akkor eljön majd a sokat nyerés stabilan nl1k-n

Arról én ne mvagyok meggyőződve, hogy a sok olvasás feltétlen szükséges. Persze anti könyves vagyok ennek már adtam jelét néhányszor, de azok akik most nagy pro-k mind könyv nélkül csinálták meg és amikor valami közkézen forgó dolog, már közel sem ér annyit, ezért nem tartom olyan nagy értéknek a könyvet.
Nem tagadom, a Harringtonnak meghatározó szerepe volt a játékomra, és az előadások is sokat segítettek baromira és kell is, de szerintem 2-3-4 lényeges könyv elolvasásával és sok beszélgetéssel meg lehet szerezni a kellő infót (én pl így küszöbölöm az anti olvasós fejemet, hogy olvasom a blogod, eljárok az előadásra, és beszélek veled meg pagattal meg mikivel meg valkmannal a dolgokról, hogy úgy gyűjtsem be a hasznos infókat)

Szal több út is vezethet sztem oda.

Amit meg pártolok az a "megérzés" része. Amikor az összes csavaros gondolat és tudás leegyszerűsödik arra a pillanatra amikor ott van rajtad a sor, és tudod, érzed, megszagolod, leveszed a jeleket, és magabiztosan állítod hogy "i dont think you got it" és megadod. Mert az összes tudás gondolkozás és fifikázás ebbe a pontba tömörül. Hogy megadja e vagy eldobja.

Van még egy hülye dolgom: élőben imádom a nehéz döntéseket. Vágyom arra, hogy gondolkoznom kelljen, komolyan végig futtatni minden szösszenetet és nehéz döntést hozni. Nem tudom, hogy miért van ez.