2008. december 31., szerda

BUÉK és évértékelés

Na, itt az év vége. Szerencsére mostanában megyeget, lassan visszaszedem a Betssonon bebukott pénzt is remélem.

Nade, évértékelés... lássuk.

Ami az online pókert illeti, voltak időszakok, amikor tudtam sokat játszani, azt élveztem, és 1-2 buktától eltekintve jól is ment. $2/$4-en stabil nyerő vagyok, és több-kevesebb sikerrel kóstolgattam az $5/$10-t, de most azt pihentetem, mert nem érzem még magamat ott biztonságban. $3/$6-ot játszogatok, bár az kevés helyen van, de ott jól megy, és úgy is érzem, hogy azt már verem. Igazából pont az lenne a szintem, de sajnos szinte sosincs ott játék. Múltkor véletlen beültem PL-re, mert nem vettem észre, de nem volt gond, mert ritkán emelem túl a kasszát amúgy is. Nagyon ritkán.

Tehát alapvetően az online pókeres fejlődésemmel elégedett vagyok. Ahhoz képest, hogy annak idején úgy gondoltam, hogy a $1/$2 szinten megállok, egész jól alakult. És itt még mindig verhető úgy a mezőny, hogy igazából nem kell hozzá semmi földöntúli képesség.

Az élő játékkal kapcsolatban: játszottam élőben kp játékot Magyarországon párszor, és stabilan nyertem, meg játszottam máshol is (Amszterdam, Costa Rica) és végül mindenhol nyertem, talán egyedül Las Vegasban nem, de mindenhol máshol elég szépen, nem keveset. De Vegas után le is álltam teljesen az élő készpénzes játékkal, ugyanis arra jöttem rá, hogy nem éri meg. Igaz, hogy sokszor sokkal magasabb téten lényegesen gyengébbek az ellenfelek, mint a neten, de annyival kevesebb parti van, hogy még így sem egyenlítődik ki. Élőben lemegy egy óra alatt átlag 30 parti. Neten lemegy 60-100 egy asztalon. Neten tolom 8-9 asztalon általában, az 600-900 parti óránként. Namost azért az élő nem hoz húsz-harmincszor annyit EV-ben partinként, mint a net, tehát egyszerűen nem éri meg.

Netes versenyek: nyertem belőlük kettőt, egyiket csak 108 főből, egyet meg 2100 főből. Ezeknek örülök. Nem játszom sok versenyt, mert a készpénzes játékhoz képest ezzel is az a helyzet, hogy nem éri meg, a készpénzes játék sokkal biztosabb és stabilabb bevételt biztosít. Ez nem jelenti azt, hogy néha nem játszom, elég sok selejtezőt játszottam élő versenyekre, de netes versenyt önmagában nem toltam sokat. Ahhoz képest jók az eredmények. Megpróbálom magam a maximum $55 dolcsis nevezési díjúakra korlátozni, mert azt vettem észre, hogy a $109-es és a $215-ös versenyeken nagyságrendekkel erősebb a mezőny. Gyakorlatilag szerintem az $55-öst minden amatőr tologatja, míg a drágábbakra szinte csak a profik neveznek, ezért sokkal nagyobb a különbség a kettő között, mint az ember elsőre gondolná. Valahogy az $55 nem hangzik olyan komoly nevezési díjnak, talán mert nem lépi át a $100-as lélektani határt, és ezért a sok gyenge játékos azt gondolja, hogy az nem pénz. Tehát a selejtezők kivételével meg a speciális események kivételével nem nagyon játszottam már az utóbbi hónapban drágább versenyt, és megpróbálom ezt tartani is. Szerintem ezen a szinten erős előnyöm van.

Élő versenyek. Na, ezeket nagyon élvezem. Igazán idén kezdtem el játszani őket és kicsit beletanulni, egész más világ, de nagyon klassz. Sok selejtezőn és egyéb módon kvalifikáltam magam versenyekre: kezdődött azt hiszem Costa Ricával, az LAPT-vel; aztán az uruguay-i LAPT-re kétszer is; WSOP-re nyertem egy 5000 dolcsi értékű csomagot egy rake-elős program részeként (Cardoza), amiből játszottam egy Ladiest és egy $1500-at valamint 5-6 deep stack versenyt inkább; WSOP Main Eventre a Full Tiltről jutottam ki; a budapesti EPT-re a PokerStarsról (csakúgy, mint az LAPT-kre); a varsói Polish Poker Cupra az azóta Betfriends-é vált teremből; a BPO-ra meg szponzorált a Fortune Poker.

Nagy szívfájdalmam, hogy igazán komoly eredményt egyiken sem tudtam elérni. Ez eleinte még a tapasztalatlanságomnak volt köszönhető, de pl. Vegasban a deep stack versenyeken elég jól játszottam. Kétszer jutottam be a második napra (kb. 18 fő a 600-ból), egyszer simán egy pénzfeldobást vesztettem, talán 88 vs. AK vagy ilyesmi, a másik az nagyon durva volt. Azt még most sem hevertem ki, azt a versenyt meg kellett volna nyernem. 16 főnél CL voltam, amikor a 2. helyen álló idióta barom 20 ezres vaknál (nála 280 ezer nálam 300 ezer, ante is van, asszem 2 ezer) emel 100 ezerig UTG-ből. Én all-int tolok AA-val hátulról, ez a fogalmatlan meg megadja!!! KQo-t bírt mutatni, jött is a flopon két Q. Na ezen azóta sem tettem túl magam. Az már csak kis ráadás, hogy visszajöttem 120 ezerig a maradék 16 ezremből, amikor is UTG JT-vel szintén ss-ként all-int tolt, én meg KK-t találtam, de jött a sora :)

A WSOP Main Eventről szintén AA-val sikerült kiesnem, úgy, hogy osztó emel 47s-el 300-as vaknál 900-ig, én kis vakról vissza 2700-ig, ez meg adja, miközben nálam összesen van olyan 9700, tehát harmad stack bemegy flop előtt. Flopon szintén 3000-t raktam be, de ott már flösshúzója volt, nyilván nem engedi el. Törn A. Itt már persze nem akarom, hogy eldobja, de ettől nem is kell félnem, minthogy 3700 van előttem még. Nyitok 3000-t, adja. Mondjuk ez matematikailag még nem is hiba. Egyedül ezt a pre-flop 2700-t nem egészen értem a stackeket tekintve. Mindegy, 700 volt előttem, amikor lejött a riveren a flösse. Így jártam.

Aztán persze volt a híres EPT partim, 110. helyen estem ki kb. az 560 indulóból, és ugye ott is pre-flop all-in volt AA-val az AKs ellen, aki royal flösst flopolt :)))) Na, az szép volt :D Nagyon csúnyát és nagyot káromkodtam :). Igaz viszont, hogy ott rögtön az első napon volt egy nagyon nagy szerencsém, tehát a sors csak elégtételt vett, még így is hálás lehetek, hogy egy nappal tovább játszottam, mert nagyon sokat tanultam belőle, már ezért megérte.

Legjobb helyezésem a Varsói 7. hely volt, na, azt én szúrtam sajnos el nagyon csúnyán, hagyjuk is. 2. helyen álltam, és most meg én voltam az idióta, aki úgy megy a CL ellen, hogy kettőnkön kívül nincs veszélyes játékos az asztalnál, tehát a top3 gyakorlatilag sima ügy lett volna. Hát, tanul az ember...

A két deep stack és a varsói verseny miatt bekerültem a Hendon Mob nemzetközi adatbázisába, azért erre büszke vagyok :)

De összességében az élő versenyek nem sikerültek jól. Ennek részben nagy pechek voltak az okai, részben viszont, hogy ez volt az első szezonom, nyilván nem is lehet elvárni, hogy rögtön taroljak.

Örültem a tévés póker-kommentálásnak, amit a SportKlubon ejthettem meg, nagyon élveztem, úgy éreztem, hogy igazán lubickolok ebben a dologban. Van abban valami kihívás, hogy ki tudom-e találni, vajon ki mit miért tesz. Kicsit olyan, hogy tudom-e azt a trükköt vagy azt az elméletet, vagy észreveszem-e azt az árulkodó jelet, amiért valaki azt tette, amit tett. És ha igen, akkor el tudom-e érthetően mondani úgy, hogy a néző is megértse... Jó buli. Felelős szerkesztője voltam a NEPO 2-nek, az is nagyon jó buli volt és azt is nagyon élveztem, szeretek "szabadidőmben" tévés melókat vállalni, emlékeztet a "régi szép időkre" :)))))

Elkezdett némi publicitásom is lenni mint legjobb magyar női játékosnak, voltam a rövid életű PokerEST-ben, a Joy magazinban, lesz január 7-én a Blikk Nők-ben egy cikk, volt Klub Rádiós interjú, RTL Klub Fókusz interjú a Mike Caro könyv kapcsán, stb. Nyilván ez sem mindegy, ha pl. szóbakerül majd egy szponzoráció esetleg.

Ami a TheFlop Pókertanodát illeti. Egész komoly kis weboldallá váltunk az elmúlt évben :) Már nagyon sokan tudják, hogy létezünk, és egyre több olyan játékosunk van, aki kezdőként indult nálunk, és mára komolyan játszik neten és/vagy élőben. Szóval egyre több a büszkeség és az eredmény, és az oldal technikailag is alakul. Itt még nagyon sok lemaradásunk van és nagy mennyiségű fejlesztés szükséges, erről majd a tervek között részletesebben írok, de hiszek benne, hogy nagyon jó lesz, és olyan oldalunk lesz, ami viszi a pálmát.

Több együttműködésbe is belevágtunk különböző oldalakkal és magazinokkal, amelyek remélhetőleg szintén segítik majd a Tanoda működését. Annak nagyon örülök, hogy ahhoz képest, hogy 2 évvel ezelőtt egy szál magam indítottam az oldalt, ma már azért négyen dolgozunk rajta, ami nagyon nem mindegy. Minthogy csak fél éve álltunk neki négyen, ezért vagyunk még kicsit elmaradva, de jövőre utolérjük magunkat.

Ami az egyéb dolgokat illeti: Kanadába költöztünk, és itt van velünk Flopó is, aminek nagyon örülök :) Nem is tudom, mi lett volna, ha nem találom meg. Nem semmi volt innen Kanadából megtalálni őt Csepelen :D. Januártól megyünk kutyaiskolába, bár már ez is a tervek részhez tartozik.

Egy kicsit könnyebb lett idén az életem, mivel már nem töltök napi 15-16 órákat a Flop körüli melóval, ez a technika fejlődésének és a segítségnek köszönhető, hiszen már nem egyedül viszem. Örülök, hogy túl vagyok azon az időszakon, amikor szó szerint beleszakadtam szinte a munkába. Így több időm jut kikapcsolódni (lovasíjászat, stb.), bár még mindig nagyon sokat dolgozom. Nem is bánom, amíg teljesen kész nem lesz technikailag meg mindenhogy a TheFlop, addig ez már így marad, de ez a nagyon sok még mindig sokkal kevesebb, mint korábban. Előfordul, hogy egész nap a gép előtt ülök, de pl. Flopót is kell napi kétszer sétálni vinni, annyit legalább minden nap kimozdulok. Szerintem még legalább fél év, mire ez is lehet egy kicsit lazább, de ez már megint a tervek közé tartozik, márpedig a jövő évi tervekről majd a következő bejegyzésben fogok írni.

Addig is BUÉK mindenkinek!

2 megjegyzés:

Csajbi írta...

Bár közhelyesnek hangzik, komolyan gondolom: Nagy Grat az eddigiekhez, és sok sikert, és kitartást a továbbiakhoz. Én itt kezdtem el pókerezni, és még nem vagyok túl jó, de tudom, hogy ezzel a közösséggel az leszek. Mégegyszer grat, köszönet és BUÉK :)

Viktoria írta...

En is tudom, hogy az leszel, minden szukseges adottsagod meg van hozza :)