2009. június 4., csütörtök

Pókermilliomos - az adásról

Én ugye csak napokkal később láttam az adást, és meglehetősen elkenődtem. Nem hiszem, hogy rosszul játszottam volna, de a kommentátorok nem nagyon értették a gondolkodásomat, ezért rendre máshogy értelmeztek dolgokat, mint ahogy én szántam őket. Most jöjjön, amit még annak idején írtam a partikról, és hogy mi hozzáfűznivalóm van még az adást látva. A márciusi blogrészleteket dőlttel szedtem.

[Az első szinteken]"Én talán kétszer játszottam, egyszer egy ATs-vel emeltem UTG-ből 300 v 400-ig, és kaptam osztóról Istvántól egy visszaemelést. Függetlenül attól, hogy gyakorlatilag bármi lehetett nála, az asztal egyik veszélyes játékosa ellen nem akartam lejátszani rossz pozícióból ennyire az elején a partit. Inkább dobtam, jobban jártam."

Itt ugye megjegyezték, hogy túl feszes vagyok. Hozzáteszem, hogy a 2. vakszinten járunk, tehát alig zajlott még játék (függetlenül attól, hogy van, akinek már sikerült kiesni), semmiféle lapom nem volt, és nem volt érdemes játszani. Majd játszom én, amikor már megéri. Szerintem a verseny elején ilyen, hogy "túl feszes", nem létezik. A másik pedig, hogy ez a lényeg, hogy mindenki azt látja, hogy atom feszes vagyok, hogy amikor már számít a vak, akkor lehessen garázdálkodni, amivel próbálkoztam is, több-kevesebb (inkább kevesebb) sikerrel. De a lényeg, hogy egyelőre nem éri meg játszani, túl kicsik a vakok. Az meg a másik, hogy nem UTG AT-vel kell reraiseket megadni szerintem. Ez nem túl feszesség, hanem megadni lenne nagy butaság. Visszaemelni itt még nincs értelme, ahhoz túl korán van. Később valószínű visszaemelést kapna, ha így utazna rám. (Az kiderült, hogy utazott, de van egy játékos típus, aki utazik, és ezt nem volt nehéz beazonosítanom, általában sikerül őket kezelnem.)

"Utána cut offból emeltem egy AJ-vel, Noszály adta, Flóri vissza 1500-ig. Ezt is eldobtam, Noszály adta, állítólag AQ volt Flórinál, azt mondta, elbukta egyébként a partit Noszály J9-e ellen :) Lényeg az, hogy ismét jól dobtam."

Ez valamiért kimaradt az adásból, pedig nagyon büszke voltam magamra :D. Túl feszes vagy nem túl feszes, szerintem a lényeg az, hogy helyes volt a döntés.

"Utána Noszály kiejtette Istvánt, amit egyáltalán nem bántam, mert Istvánt kellett volna rendre utasítanom az asztalnál 1-2 vakszinttel feljebb :) És őt nehezebb lett volna jobb belátásra téríteni, mint Petit :) 100-as és 200-as vaknál még nem foglalkoztam vele.

400-as vaknál mozdultam először, amikor mindenki dobott, Peti egészített, én meg nagyon erősnek éreztem a 35o-t :) Emeltem egy ezrest, dobta is. Mondta utána, hogy hát "megkérdeztük", mármint hogy megérdeklődte, hogy lehet-e itt egészítgetni, de megkapta a választ, hogy nem :)"

Na ezen nem értettem, hogy mit nem értettek, ez ilyen kb. ált isi 1. osztályos move volt. Addig kb. nem vittem partit, olyan feszes image-em volt, mint az állat, de egyébként is, mit egészítget Peti T5o-val? :) De ez vicces volt egyébként. "Azt a bizonyos cigánykereket megejtem, ha agresszívan fog játszani". Hihihi. Lehet kezdeni :)))

Nem azért játszottam így, mert rájöttem, hogy ha nem kezdek el építkezni, akkor baj lehet. Megsúgom a titkot: ez volt a terv eleve, de psssssszt.

És hogy miért 35o? Az mindegy. A játék lapfüggetlen.

"Aztán kicsit meggyengültem, 15 ezerig estem vissza, amikor 57 kőrrel emeltem UTG-ből 1200-ig, és Noszálytól jött egy visszaemelés 3000-ig."

A meggyengülés a K8-as parti volt, azt tényleg elszúrtam sajna. Illetve volt mögötte gondolat, de nem jött be, félretippeltem Flóri lapját. Flóriról ugye kiderült, hogy nem szeret dobni, nagyjából semmit. Meglepett egyébként, hogy 99-cel nem emelt már a flop előtt, mert egyébként nagyon agresszívan játszott. Meg hogy a flopon sem emelt vissza. J33 flopon nyitni teljesen jó, hiszen mit találhattak? J-t vagy 3-t, ha meg nem, az dobás. Nyilván pár adja, de mivel nem volt emelés és 4-en vagyunk, álmomban nem tettem párra, pláne kilencesre. Azt gondoltam, hogy A magassal adta, mert simán lehet, hogy egy A8 szerű lappal még megnézi a következő kártyát. Ezért is nem nyitottam a törnön, mert gondoltam, hogy esetleg kiváncsi annyira, hogy a rivert is megnézi. A riveren meg azt gondoltam, hogy képes eldobni az ász magasát, egyértelműen arra tettem, elszúrtam, mellétippeltem, ez van.

Itt is vicces volt a szöveg: "ha most hív Viki, amit nem feltételezek..." - köszi, hogy kinézed belőlem :))) A hívás nagyságáról: 2800-as potra több mint fél kasszát hívtam, 1600-t. Tökéletes eldobatni egy ász magasat. Ok, nem az volt, elszúrtam, de ez lett volna a cél.

Na de vissza az 57s-hez. Van előttem 15k, és azt akarom éppen megduplázni. 1800-ba kerül 15k-t nyerni. Ja, kiejteni nem tudtam volna, azt elnéztem :)

"Igazából úgy voltam vele, hogy 4800-ra kell adnom 1800-t és pontosan tudom, hogy mi ellen játszom. Ha bejön, akkor kiejthetem és duplázok, ha nem, akkor úgyis dobok. Nyilvánvaló nagy pár ellen játszottam, azt is megkockáztatom, hogy KK-AA ellen, nem biztos, hogy QQ-JJ visszaemelő lap nála, az AK meg biztosan nem. A flopon találtam ugyan egy hetest, de ez édeskevés volt, már nem emléxem, mennyit hívott, de nem érte meg az esetleges javulás reményében tartani, inkább eldobtam. Hiába toltam volna rá bármennyit, úgysem dobja el, akkor meg nincs értelme az 5 outra várni. Itt vagy flopolom, ami veri, vagy nem. Meg is mutatta a KK-t."

Még kicsit térjünk tehát vissza a megadásra 57-tel. Nem azért adtam meg, mert hogy ha most újra dobok a visszaemelésre, az hogy néz már ki. Ha AT lett volna nálam, megint eldobom. (A Sanyi ellen eldobom ezen a ponton is.) Azért adtam meg, mert olyan lap volt nálam, amivel nem kerülhettem bajba, és miután kis rábeszélésre megmutatta Sanyi a KK-t, meg is erősítettem magamban, hogy jól csináltam. Csak azért adtam meg preflop, mert tudtam, hogy mi van nála.

Egyébként Gergőnek igaza volt, a taps részben magamnak szólt, de ezt általában nem szokták tudni, ha nem látják a lapjaimat :) Elvileg a Sanyi király párját tapsoltam, azért, hogy legközelebb is megmutassa :))) Valahol a lelkem mélyén nyilván nem a király párjának örültem, hanem a jó játékomnak, de ha ez egy versenyen van, ahol nem látszanak a lapok, akkor ezt csak én tudom :)

A Petitől egyébként nagyon szép volt a KQ-s parti. Én kérdeztem valami ilyesmit tőle, hogy K magasa volt-e, mire mondta, hogy nagyon erős volt :D. Tényleg szépen csinálta, de nem hittem volna, hogy a Sanyi lapját el tudja dobatni, nagyon meglepett (Sanyit párra tettem, és nem gondoltam, hogy dobja).

"Nem sokkal később dupláztam, megérkezett az este első és egyetlen komoly indulólapja két piros J formájában. Talán osztóból kaptam azt hiszem, mindenki dobott előttem, és az emelést egyedül Flóri adta. A 833 flopon passzolt, én nyitottam, ő vissza, én meg nem szórakozok, úgyis kifizet, ment rá az all-in, persze adta, 55-t mutatott, itt még kitartott a 92%-om."

Egyébként ezt ha megértem... Atom feszes vagyok (na jó, az 57-eket meg 35o-kat most felejtsük el, azt ők nem látták), és kifizetnek, amikor lapot kapok... ezt magyarázza nekem meg valaki. És ez mindig így van :) Valahogy rájöttem, hogy egy valamit nagyon tudok, még ha van sok hiányosságom is, és ez betetetni a pénzt a rosszabb lapokkal, kilométeres előnnyel. Nem tudom, hogy csinálom.

Aztán volt egy nagyon rossz limpelésem JTo-val, nem tudom, miért, butaság volt, de hát néha én is csinálhatok hülyeségeket :) Itt megint előjött az, hogy feszes vagyok. Ők nem ugyanazt a műsort nézik?

Még egy szó erről. Én tudom, hogy feszes vagyok, az az alapom, nem is mondom, hogy nem vagyok az. Készpénzes játékban is feszes vagyok, és versenyen is, amikor arra van szükség. De azt nem szeretem, ha a feszességet negatívumként emlegetik, mert szerintem óriási pozitívum. Mondjuk abból nagyon sok előnyt kovácsolok mindig, hogy a feszesség mögött nem tételeznek fel semmiféle mélyebb tudást, és ezt ki lehet nagyon használni. Csak azt azért sajnálom, ha a nézők felé az jön le, hogy nincs mélysége a játékomnak. Az, hogy a többi játékos mit gondol, kevésbé hat meg, mint az, hogy a laikus néző mit gondol :)

Annak megítélését, hogy Majka mennyire tud engem megfejteni, én a nézőkre bíznám :) Szerintem a férfiak nem tudnak női aggyal gondolkodni, de inkább az lenne a baj, ha tudnának :)

"Ekkor tehát lett zsetonom is, és már a vakok is olyanok voltak, hogy érdemes volt játszani. Petivel akadtam össze kétszer, egyszer kis vakból ráemelt a nagy vakomra, megint AT kőrt találtam, kapta a visszaemelést, adta, rossz poziból, ami szerintem egy rossz megadás, azt mondja K8 volt nála. Akkor már inkább a másik esetben kellett volna tartania a visszaemelésemet, de arról majd később. Lehet, hogy ebből a partiból okulva dobott a következőnél, de akkor is fordítva kellett volna :) Szerencsém is volt, jött egy A magas flop egy kőrrel. Passzolt, én toltam az all-int, ami dupla kasszányi volt.

Igazából lehet, hogy ez hiba volt, nem tudom a mai napig sem, majd az okosok elmondják, illetve megkérdezem tőlük :) A gondolatmenet az volt, hogy ad1. bármilyen más lappal is ezt csinálom, hogy flop all-in, mert ha itt nyitok, ő megy all-in. Akkor az erős lappal miért játsszak máshogy? Azért, hogy tényleg ő menjen all-in, én megadom... Tisztában voltam vele, hogy nyerő lapom van, de nem akartam, hogy esetleg lejavuljon. Ad2. azt nem tudtam, hogy abszolút semmi nincs nála (azt hiszem, nem volt, a kőr hetes volt még lent az ászon kívül talán, de a harmadikra nem emléxem). Valószínű, hogy hiba volt all-in menni, nyitni kellett volna, és hagyni, hogy ő menjen all-in, megadni, és reménykedni, hogy kitart. De ha itt mindig rossz lappal all-in megyek és jó lappal csak nyitok, az elég egyértelmű árulkodó jel, nem? Ettől függetlenül utólag azt gondolom, hogy csak nyitni kellett volna, és hagyni őt betolni. Nem volt emlékeim szerint húzó sem lent, tehát attól sem kellett tartanom.

Következő összeakadásunk már magasabb vakoknál volt, ő emelt osztóból, én találtam kis vakon egy K9 treffet, visszaemeltem, és dobta, állítólag KJ volt nála. Szerintem poziból ez abszolút megadható, hiszen óriási előny itt a pozíció. Én biztos nem dobtam volna el :)"

Sajna ezek a partik kimaradtak, pedig elég jók voltak. Gondolom időhiány.

"Ekkor 38 ezer fölötti zsetonnal én álltam a legjobban az asztalnál. Urbán Flóri előtt 28 ezer volt, ez azért fontos, mert az ominózus partiban ő emelt osztóból. Én találtam két piros hatost, és gondolkodtam, hogy mit tegyek. 800 volt a vak, 3000-ig emelt. Van előtte 28k, tehát a 2200 kis jóindulattal set vadászatra is megadja az odds-ot, de nem ez volt a terv. Teljesen hülyeséggel nem emelt volna. Ha már emelt, akkor visszaemelésre nem dobta volna el, ebben utólag is biztos vagyok. Tartom magam annyira jó játékosnak, hogy meg tudom ítélni a flop után, hogy mi a helyes játék, és hogy Flóri ellen még rossz pozícióból is le tudom játszani helyesen a partit. Ugyan Flóri veszélyes játékos, mert nagyon agresszív (ez az erőssége és a gyengéje is egyben), láttam már semmivel flopon és turnon is hívni, ha emelt flop előtt. Ettől függetlenül úgy ítéltem meg, hogy egy olyan játékos ellen, aki nincs tisztában a stack méretekkel és hogy azok hogyan befolyásolják a játékot, emellett inkább megérzésből játszik, mint felkészültségből, van akkora előnyöm, hogy jól jövök ki ebből a partiból, ha csak megadom az emelést, és nem emelek vissza. Szempont volt az is, hogy nem akartam túl nagyra duzzasztani a kasszát egy vélhetőleg 50-50-es helyzetben."

A terv egyébként az volt, hogy ha úgy látom, hogy a flop nem találja el (mint ahogy most is láttam rajta, azért kellet piszkálni), akkor egyszerűen én tolom rá az all-int flopon. Megtettem volna a hatosokkal, ha ez a readem. Ez volt a terv. Megnézni, hogy eltalálja-e, és ha nem, tolni a flopon, és eldobatni a lapját a flopon. (Ha esetleg megadja, akkor itt már a 6 out ellen nagyjából 75-25-t tudok játszani és nem 55-45-t.)

"A flop álomszerűen sikeredett, T86, két treff egy pikk azt hiszem. Úgy éreztem magam, mint aki most nyerte meg a lottót :) Mindezt úgy, hogy már csak négyen vagyunk, és már eleve nálam van a legtöbb zseton. Na, hogy tegyünk be minden pénzt? :) Egy tapasztaltabb játékos ellen nyilván máshogy, de itt úgy éreztem, hogy elég mezei kis csapdát pakolok össze :) Flóri nyitott 5 ezret, rendszeresen túlhívta egyébként a kasszát, általában nagyságrendekkel hívta túl. Kicsit elkeserített, hogy most nem, ez gyengeségre utal sajnos. Ha legalább egy második párja lenne, vagy kb. egy bármilyen párja, biztos legalább 10 ezret nyitott volna.

Na mindegy, akkor is be kell csalni minden pénzt. Visszaemeltem 10 ezerig. Kicsit megijedtem, amikor egy pillanatig úgy tűnt, hogy a dobáson gondolkodik. Abszolút semmit nem talált volna? Na, akkor piszkáljuk meg az egóját, még a végén eldobja a semmijét :) Meg találtam érdeklődni tőle, hogy "ász-bubid van?". Nem gondoltam, hogy erősen túlbecsültem lapjának erejét :))))) Ez az ász-bubi duma elérte a célját, katalizátornak istenes volt, ment is az all-in. Nem tudtam elég gyorsan a zsetonjaim után nyúlni, hogy elfogadjam :)

A9-t mutatott a drillem ellen. Hetessel sora lehetne. Peti mondja, hogy dobott egy hetest. Remek, akkor 92%-om van. Törn 7. A q.........va r......hadt kib.......szott.... gyere tizes, gyere tizes... gyere nyolcas... nem jött :("

Ez van, erre nem tudok mit mondani. Beraktuk a sok pénzt jókor, így jártam. Egyébként 9-10%-a volt Flórinak, nem 14, a Peti által dobott hetes miatt.

Ami az utána lévő "műsorozást" illeti. Nem szoktam partit kihagyni, és most sem akartam. Nem azért mentem félre, mert hogy mekkora bad beatet kaptam, hanem hogy összevakarjam magamat a következő partira. Most az egy dolog, hogy nem sikerült, nem szokott sikerülni, mindig tiltre kerülök, most mondjuk hülyeségeket talán már nem csináltam, de abszolút tilten voltam innentől. 30 másodperc nem elég lehiggadni. Lehet, hogy át fogom gondolni ezt, hogy sosem hagyok ki partit, lehet, hogy jobban járnék, ha pl. egy versenyen, ha nem marad nagyon vészesen kevés előttem, akkor kihagyjak néhány partit. Ez mondjuk szerintem ahhoz túl gyors verseny, tehát itt nem tettem volna valószínűleg. De kb. semmit nem ért a séta meg a Bomba sajnos.

7 megjegyzés:

Jorgosz Baia írta...

Ha ez egy könyv lenne, estig nem tenném le.. :)

Viktoria írta...

Nem hittem, hogy bárki végigolvassa, gratula hozzá, mint első kitartó lelkes pókeres :D

Lengyel írta...

Én is végigolvastam :)
A feszességről annyit, hogy szerintem sem hátrány, csak közvetíteni, meg nézni unalmas...gondolom ezért nem szeretik sokan

Amanoba írta...

Szerintem korrekt volt a leírásod. Én ugyan nem láttam az adást, és nem tudom kik játszottak (Noszályt kivéve), de nem lehet, hogy túlságosan sokat gondoltál róluk? Talán túl fish-ek voltak és nem is figyelték az imidzsedet meg ilyenek, csak tolták, ha láttak valamit. De mondom, nem láttam az adást és hogy milyen celebek voltak ott...

Viktoria írta...

Én nem írhatom, hogy fishek voltak, csak hogy "nem szerettek dobni" :D. A két online játékos tudott játszani (Szmutka István BPO döntő asztalos volt, Pupek Peti pedig online regular), nyilván meg voltak a hiányosságaik, de ellenük lehetett normálisan játszani. Más ellen pl. nincs értem 35o-val emelgetni, addigra már csak Peti tudott lapot dobni a maradék játékosok közül :)

Tehát Noszály és Urbán valóban a nem dobálós kategória, de szerintem nem is feltételeztem róluk általában többet :)

Szerintem én annak megfelelően játszottam, amilyenek az ellenfelek voltak. Ász magasat azért nagyjából eldobták volna a riveren és kb. az volt az egyetlen blöfföm az egész adás alatt.

Egyszerűen nem volt nálam a legjobb lap soha, 2 alkalom kivételével (a 3. nem volt adásban), de akkor mindkettőnél be is került minden pénz.

Viktoria írta...

Ja, az adás megnézhető a www.videa.hu - n, én is ott láttam, de beraktam PokerBarátra is :)

Holdenper írta...

Én csak annyit fűznék hozzá, hogy nem tudom a Majka mennyire játszik jól, de akkora hülyeségeket tud beszélni...tényleg, szerintem a Majka, a Korda, meg a Papp Gergő versenyezhetne egymással, hogy melyikük tud a legkevésbé pókert közvetíteni...ezt nem tudom megérteni, hogy miért nem lehet egy póker-értő embert közvetítőnek alkalmazni (ott van példának Vince Van Pattern, meg a Mike Sexton, Gabe Kaplan...). Majka pl totál nem értette amikor emeltél 35-tel (valami ilyesmit mondott, hogy "nem értem miért pont ezt a lapot találta elég erősnek az emelésre"...omg...). Meg ezek a "A pókerjátékosok nem szeretik megnyerni az első leosztást" "A pókeresek félnek az AA-tól". Szép kis "városi legendák" Majka papa, csak egyik sem igaz...szal én végülis csalódtam picit ebben a műsorban is, de hát magyar TV...Te azért szerintem jól játszottál, bár lehet kicsit hamarabb kellett volna agresszorkodni (gondolom elég rossz a struktúrája), bár ez csak az én véleményem és nem szentírás:-)
Szerintem büszke lehetsz magadra nagyon, mivel ha jól emlékszem 4-5-6 elődöntő volt, tehát 4-5-6 profi játszhatott, ergo nem kerülhetett be akárki csak a legjobbak közül válogattak:-)