2009. június 21., vasárnap

Egy verseny ritmusa

Az utolsó pillanatig nem voltam benne biztos, hogy akarom-e játszani a mai 1500 dolcsis WSOP versenyt, mert a 90 nagy vakos induló stack szerintem méltatlan ahhoz, hogy a versenyt kvázi világbajnokságnak tekintsük. Ettől függetlenül végül rávettem magam, és elindultam. Kár volt.

Az utolsó parti jól jellemezte kb. az egész versenyt. Előttem 1700 zseton, a nagy vak 150, megérkezik a lehető legjobbkor a nap első lapja egy KK formájában. Emelek 400-ig elölről, marad előttem 1300. Miért nem toltam be? Mert akkor ültettek át, és két kör alatt nem játszottam partit, és később úgyis tologatni akartam, most meg ha valaki meg találja adni preflop és nem jön ász, úgyis tolom, és többet keresek vele, ráadásul találhat valami párt is, és megadhatja az 1300-amat is. Kis vak adja. Flop remek lett, QJx szivárvány, valamit biztosan talált. Passzol, tolom, adja, mutat QJo, remek játék volt, valóban.

De ez már csak hab volt a tortán. Néha az ember érzi egy verseny ritmusát, és mindig mindent jókor csinál. Ugye teszem azt van egy jó agresszív játékos az ember előtt, akire érdemes visszaemelgetni elég tág laptartománnyal. Akkor az ember mondjuk kitalálja, hogy 20-25%-ban ráemel, és megpróbálja a megfelelő pillanatot elkapni ehhez. Néha ez sikerül, és mindig jókor emel vissza az ember, és mikor a jó játékos teszem azt light 4beteli, akkor éppen lapjunk van és jó sokat nyerünk. Néha azonban sikerül mindig olyankor ráemelni a jó játékosra, amikor vagy lapja van, vagy pedig anélkül 4betel, miközben nálunk nincs lap. Szóval nem találjuk a ritmust sehogy sem.

Volt olyan versenyem, ahol közepes ászt dobtam 3 főnél egy osztó emelésre, JJ volt nála. Ugyanakkor közepes királlyal lazán visszaemelgettem még 10 fős asztalon, és dobták is. Egy jó megmozdulásom volt egyébként azért, megint volt már vagy 6 limp, nálam már csak 1200, 100 a vak, mondom csak valami megközelítőleg értelmes közeli lapot találjak, és tolom, egy közepes király meg is felelt, dobták, akkor mentem vissza 1900-ra.

De ezen az egyen kívül soha nem találtam el, hogy mikor mit kellene csinálni, sikerült mindig az ellenkezőjét tenni. Sokan limpelnek, nálam osztóban KTs, rájuk kéne emelni, és bezsebelni az összes zsetont, nem teszem, jön a K magas flop és K8-nak két párja lett. Középről limpelt. Utána KJ-vel ráemelek a limpelőkre, nyilván valaki talált egy nagy párt, mert flat callolt, majd 886 flopon check-raise all-in ment. Szóval sikerült mindent mindig rossz ütemben csinálnom. Most az egy dolog, hogy nem jöttek a lapok, mert attól még a ritmust el lehet kapni. Illetve, amikor jött, az lett az utolsó parti :)

3 megjegyzés:

Amanoba írta...

Vártam nagyon a beszámolót az elsőről. Ne bánkódj, következőn majd jobb ritmusban leszel és tán nem laphalott.

Kis mellék kérdés:
WSOP idején azért folynak a kaszinókban egyéb, kisebb nevezési díjú versenyek is?

Viktoria írta...

Általában folynak, de a kisebb is pár száz dolcsit jelent.

Amanoba írta...

Arra gondoltam ;-)