2009. május 7., csütörtök

Uncsi cash game és satellite-ek

Olvasgattam Hex blogját, véletlenül tévedtem oda, még egy februári eszmefuttatásra. Hogy miért van az, hogy akik jó játékosok teljes információjú táblás játékokban, azokból általában jó pókeres lesz. Ez már korábban is foglalkoztatott, hogy milyen fura, hogy gyakorlatilag a banda nagy része, akik annak idején az amőbás-renjus játékosok krémjét alkották, megtalálta a számítását a pókerben. Nagyon sokan tértek át. Mcmanus, hex, peti, fishfork, sai - ahogy hex is írta. Sok nemzetközi élvonalbeli sakkozóból is komoly pókerjátékos lett.

Persze az elmélkedésben nem jutottam messzire, nem is ez volt a cél, csak foglalkoztat a kérdés (akinek van ötlete, jöhet). Egy dolog biztos közös ezekben a játékokban: a logikus gondolkodás, illetve némi érintőleges matek. Ezen kívül arra tudok tippelni, hogy a szívósság lehet döntő, amivel ezek a játékosok korábban egy másik játékot tanultak, fejlesztették tudásukat, elemeztek, és ezzel a szívóssággal fordítják energiájukat most a pókerre.

Ami a játékot illeti, visszatértem az unalmas online cash game-világba, folyamatos nyerő napokkal, mondjuk azért a 8%-ok jönnek most is, 600 eurós kassza, board A732, nálam A3, nála 72, allin, river 7, hmmm... Maradt 100 euró a napi nyereményből, a többit elvitte a river. Eddig 3 nap laza játék (3-5 óra) és 1k plusz a hónap, kezdetnek nem rossz.

Ami még érdekes, és ez az állapot tart 3 hete: játszom ugye a WSOP satokat PokerStarson. Elég durva eredménnyel tolom eddig a $80-as freezoutokat és a $27-es rebuyokat. Eddig 13-t toltam, abból bejutottam a $650-esre 5-ször és 3-szor bubble lettem, visszakaptam a nevezési díjat. Ami azért elég durván jó. Na, ehhez képest rendes versenyen vagy 20-ból 2 éppen hogy ITM volt (NLHE-en, nem számítom a 2-7-t, amin 3. lettem 96-ból és nyertem 25 egész dollárt - LOL).

Tehát egyszerűen a rendes versenyek nagyon nem mennek, a satellite-ek meg nagyon mennek, nem tudom miért. Nyilván máshogy is játszom, ez igaz. De annyira nem játszom máshogy. Fene tudja. Inkább az ellenfelek játszanak máshogy. Valahogy erőt vesznek magukon, és nem adnak meg baromságokkal all-ineket. Illetve talán kevesebbszer.

Találkoztam egy sráccal egyébként a deep stack sorozaton, levelezgetünk versenyekről. Az egyiket megnyerte, a mi FT-nken 7. helyen esett ki, pont az osztozás előtt, AQ vs KJ, ő tolta vissza AQ-val a CL-re. Nem jött be... Szóval elég jó játékos, norvég srác, és elég jókat mondott. Csomószor megbeszéltük a partikat, kibeszéltük a többi játékost, ilyesmi. Egyébként tök fura, hogy az adatbázisba a tényleges nyereményt írták be, osztozással együtt, nem pedig a névlegeset, ami osztozás nélkül lett volna. Úgy tudtam, hogy azt szokták. Azt remélem, hogy ezektől a beszélgetésektől, levelezésektől kicsit fejlődik a versenyjátékom, bár egyre több kétségem van afelől, hogy érdemes-e ennyi energiát fordítani erre a versenyekre, miközben jelen pillanatban a kp játék nekem jobban megéri.

Olvastam egy elég jó könyvet is most versenyekről, Kill Everyone a címe, a Kill Phil folytatása. A legjobb, amit mostanában olvastam versenyekkel kapcsolatban.

5 megjegyzés:

Jorgosz Baia írta...

már hiányoztál :)

Viktoria írta...

Nézem a blogodat, nincs benne egyetlen bejegyzés sem? :) Nem ér. Vagy én vagyok béna és nem látom?

Jorgosz Baia írta...

A pokerbarat.hu-n van, Arató Zsolt néven.. :)

Amanoba írta...

Bizony, ideje volt már bejegyezni :-)

Viktoria írta...

Kis telhetetlenek :))