2009. május 23., szombat

HMKB 4., avagy a full ring védelmében

Mindig elkeseredek ilyenkor és elkezdem utálni a versenyeket. 1044-ből lettem 32. és kb. a nevezési díj háromszorosát nyertem. Ez olyan szemétség. Na mindegy.

Jól elvagyok az új kis játékommal, ezzel a Holdem Manager cuccal :). Az a vicces, hogy azt tapasztaltam, hogy tulajdonképpen ezek az infók nekem ugyanúgy megvoltak a játékosok jelentős részénél eddig is, csak vagy megjegyzésbe írva vagy színnel. Ugye a legtöbb terem engedi színnel jelölni az ellenfeleket. A zöld nyilván a fish, azokat szeretjük :). A sárga nálam a blöffös. A narancs az vagy agresszív pro vagy értelmetlenül agresszív ember, aki eltéved néha a parti során, de a lényeg, hogy a lapjai nem adnak okot az agresszió mértékére (pl. top pár közepes kickerrel is all-inig tolja). Van a piros, azokat egyszerűen békén kell hagyni :) Ilyenek mondjuk inkább sh-n voltak, 10 fős asztalon nagyon elvétve jelölöm őket pirossal, tán kettő ilyen volt eddig. Aztán mostanában van egy új, az kék-szürke (melyik teremben milyen van), az a fél-fish :D. Aki nem totál fish, de azért annyira igen, hogy KJ-vel bejön az emelésre és ha jön a K vagy ha mondjuk J magas a board végig, akkor képtelen eldobni még all-inre is.

Most ugyanezeket látom a fejük fölötti számokon statisztikával alátámasztva. Mondjuk szerintem én előbb észreveszem, hogy valaki fish, mint amilyen gyorsan elég parti összegyűlik ahhoz, hogy a statisztika alapján ezt ki lehessen jelenteni. Ettől függetlenül hasznos, főleg az ilyen fold to cont bet flop, fold to cont bet turn és hasonló dolgok.

Szóval én is beállok a jó kis HUD-osok táborába. Valószínű hozzátesz a nyereséghez valamennyit, sőt ez biztos. Viszont az is biztos, hogy alapvetően nem ezen múlik és nem változtat meg semmit gyökeresen. Többször hangot adtam már a véleményemnek, hogy 6 fős asztalokon ez sokkal fontosabb. Viszont szerintem 6 fős asztalokon nagyságrendekkel nehezebb amúgy is tartósan nyerni. Hatalmas hullámzások vannak, és mire kiderül, hogy valaki csak szerencsés/peches vagy tényleg tartósan tud nyerni, addigra lehet, hogy jó sok pénzt elbukik. Szerintem nem lehet vele úgy kalkulálni, mint a 10 fős asztalokkal.

Mostanra egyébként közel 25 ezer parti összegyűlt az Unibet és Everest statisztikában, ami már így összességében pontosabb, de még mindig nem elég mennyiség arra, hogy statisztikailag döntő következtetéseket lehessen levonni. Azért az irányvonalak kirajzolódnak elég egyértelműen. Az is érdekes, hogy az Everest és az Unibet statisztika szinte teljesen megegyezik (Everest 15k parti, Unibet 9k parti). Volt egy rossz napom, akkor buktam 1700 dolcsit, meg asszem volt pár nap, amikor amit az Unibeten nyertem azt kb. az Everesten visszabuktam, de alapvetően jól megy a játék. A hónap 21,6k-n áll, de ebből ugye 12k a WSOP csomag. Akkor is közel vagyok a 10k célhoz a készpénzes játékban. Megy a játék, már NL1000-en sem bukok (szedem vissza, amit eddig elbuktam). Be-bepróbálkozom ezen a téten, hiszen a cél év végére stabilan játszani rajta.

Tudja valaki, hogyan lehet esetleg a két statisztikát egybe nézni?

Natehát akkor a statisztikák újra. Mint megtudtam itt nekem bb/100 van beállítva, ami nem big bet, hanem egyszerűen nagy vak, tehát a big bet fele. (Így már nem is hangzik olyan jól az a 8-9, amit fel tudok mutatni :D Na mindegy, földbe döngölhet a sok okos, biztos az övék sokkal több ;)

Tehát ez a bb/100 az Everestes hullámvölgy után meg is csappant ott 7.86-ra, míg az Unibeten 8.99. Aztán a VPIP az Unibeten 17.4, míg az Everesten 16. PFR Unibeten 6.3, Everesten 7.1, 3Bet Unibeten csak 2.6 míg Everesten 3.8, nem tudom miért. Talán az Everesten az utóbbi időben agresszívabbak lettek kicsit, úgyhogy ezért több lappal emelek vissza, főleg hátulról. WTSD% 18.7 az Unibeten, 18.1 az Everesten. W$SD% sajnos mindkét helyen 50% alatt van, 47.6 az Unibeten és 45.2 az Everesten. Agresszió faktor Unibeten 3.69, az Everesten pedig 4.26, mondjuk ez utóbbi a nagyobb minta ugye.

Mondja már meg valaki, hogy mi az az Agg%? :) Az Everesten ez 40.8, az Unibeten 38.5. Egyébként az is kiderül, hogy az Unibeten €1/€2 téten összességében buktam -273 eurót, (-4.47 BB/100), miközben nl400-on 21.2 bb/100-at, nl600-on pedig 13.93 bb/100-at produkáltam. Le is álltam egyébként a nl200-zal, mert már nem tudom komolyan venni, és kb. azért szórom el rajta a pénzt. Csak azért tettem fel azokat az asztalokat, mert nem volt elég asztal nagyobb téten, de mióta megosztja az Unibet a játékosállományát más termekkel, azóta több az asztal, úgyhogy nem rakok már fel NL200-asokat. Meg igazából észre is vettem, hogy elhülyéskedtem. Ahogy egyébként az utóbbi időben egy csomó versenyt is, azon is gondolkoztam, hogy esetleg nagyobb téten kéne tolni, és akkor komolyan venném.

Egyébként pont amikor ezt így felismertem, akkor több ITM is lett, semmi különös nem jött össze belőlük, de mégis a mai 3 versenyről pl sikerült kihullanom úgy, hogy 80-20, 70-30 és 66-34 (AA vs JJ, AQ vs KQ preflop all-inben és egy heads-up egy saton, ahol csak az első jutott tovább - második pénzt nyert - flösshúzó ellen, nyilván lejött). Ami jó, nem saját butaságból estem ki egyszer sem. Az AA is nyilván FT volt egy saton, ahol bejutó lettem volna, ha megnyerem...

Egyébként nem csak a full ring védelmében, de az egész játékfelfogás védelmében is mondom, hogy iszonyúan elharapódzott mostanra ez a hihetetlen rakeback hajhászás. Ok, én is nyilván kapok, de pl. az Everesten a VIP Club juttatása nem mérhető az ilyen 70-80%-okhoz. Ugyanakkor szerintem nagyságrendekkel jobban megéri ilyen helyeken játszani, ahol egy stabil egyszerű játékkal normálisan lehet folyamatosan nyerni, mert tele van fishekkel és mindig van kit leszedni. Unibet egyébként dettó, de még van pár ilyen hely, pl. Bodog és Lucky Ace is ilyen. Ott is pontosan ugyanez megy. Mindenféle különösebb villogás nélkül lehet stabilan nyerni. Persze lehet a felsőbbrendűség tudatában Full Tilten meg b2b-n játszani cash game-et, de minek nehezítse meg az ember az életét? Nyilván nagyon vagány dolog a Full Tilten játszani készpénzes játékot, de megéri? Nekem biztos nem, én úszok a könnyebb ellenállás fele, mert sokkal jövedelmezőbb.

5 megjegyzés:

Unknown írta...

A 4bb/100 teljesen jo Fr-en ilyen magassagokban, ha ezt hozod hosszutavon, teljesen elegedett lehetsz vele :)

Amugy a termekrol annyit, h attol fugg, mi a cel?! Maximalizalni a nyeremenyt, a jo bonusz hajt, vagy minel nagyobb kihivas? Nyilvan a gyengebbektol konnyebb nyerni, viszont sokkal jobban lehet fejlodni egy erosebb mezonyben. Es mig mukodhet pl a limpelgetes az everesten, felveszed ezt a rossz tulajdonsagot, mert nyersz vele, de ez megsem lesz jo jatek. Persze ez csak egy pelda volt...

Amugy mi ez az emeszpés fortelem itt az oldaladon??? 7 ilyen ev utan, most keresik a kiutat? omg wtf grrrrr Akarmennyit fizetnenek(!), nem tennem ki... de nem akarok sem politizalni, sem offolni...
gl

Viktoria írta...

Nemtom, nekem nem MSZP van, hanem Lara Croft :D Google hirdetés, azt tesznek ki, amiért fizetnek, nem én teszem ki.

Unknown írta...

Igy mindjart mas.... Lara Croft valoban jobban hangzik :)
(nekem meg pont azt a szutykot mutatta... ilyen az en formam... na de mar nem sokaig :))

Jozsó írta...

A két statiszika egybenézésénél arra gondolsz, hogy a két terem adatait együtt látni?
Mert ha igen, akkor az Options-ben a Player Aliases-nél csinálj egy aliast, ahhoz add hozzá a neved a különböző termekből, és utána minden statisztikánál a neveknél ezt az aliast is tudod választani.

daniboy írta...

nyílván 1 hét az nem egy hosszútáv, de FullTilt védelmében nekem bejött, jó plusszt (jobbat mint eddig bárhol) tudok csinálni... a másik h semmi szükségem egyik nap 6 coolert vagy fish ellenfél ellen elbukni másnap 3mat megnyerni ugyanígy, ennek semmi értelme, és azt tapasztalom h a kisebb termek erre mennek rá

lehet h erősebb a PS meg a FTP de még mindig sokkal jobban érzem itt magam, bónuszozva mint máshol, minden tekintetben (verseny, játékosállomány, bónusz, stb) nagyobb a kínálat és jobb is