2009. május 13., szerda

HMKB 3. rész

Köszi a hozzászólásokat. Inkább szerintem megkérdezek emberkéket, ha valamit tudni akarok, nem hiszem, hogy nagyon cikkeket fogok olvasgatni, bár még annak is eljöhet az ideje. Ma pl. megkérdeztem egy hozzáértő emberkét (annyiban hozzáértő, hogy használ PT-t és full ringen játszik), hogy mik a jó adatok, és hát íme az adataim eddig a pár nap alatt. Ez még csak tíz és fél ezer parti kb, amiből nem nagyon lehet komolyabb következtetést levonni, azt majd 100 ezer partinál :) De azért már valamennyit le lehet. Beimportáltam kb. február közepétől az Everest Poker partikat, már amit megtaláltam belőle, azóta vagy négyszer cseréltem gépet.

Tehát. A BB/100 az, hogy hány big betet nyerek 100 partinként. A big bet az a nagy vak duplája. Ez 11.13, az elég jó állítólag ;) A VPIP-m, vagyis hogy hányszor megyek partiba, az 16.3%. Ennyibe szállok tehát be. A PFR, azaz a pre-flop emelés az 6.5. Ez a két szám állítólag teljesen jó egy TAG játékosnak. Ez volnék én. A 3-betem, vagyis a visszaemelések, az 3.1. Ez is jó állítólag. WTSD% 17.9. Ez hogy mennyit jutok el a terítésig. Nem túl sokat, de az nem baj :) Aztán a W$SD%, ez 47%, ami nem annyira jó. 50% fölött kellene legyen. Ez, hogy amikor terítés van, abból mennyit nyerek. Gondolom kicsit sokat blöffölök, ezért van ez, de majd akkor visszaveszek némiképp :). Következő az agresszió faktor, az 4.2. Állítólag ez is jó :) Azt jelenti, hogy agresszív vagyok, mondjuk ezt tudtam eddig is. Van aztán az Agg%, ez 39.2, ez nemtom mi.

Aztán van még itt egy érdekes rész, a pozíciók. Nagy vakról -0.59 a BB/100, vagyis bukok rajta, de nem sokat, ez jó. Illetve nem tudom, hogy ez hogy van, de az összeg összességében pozitív, valószínűleg azért, mert kisebb téten buktam és nagyobb téten kevésbé a nagy vakról, így lett plusszos, miközben a BB/100 negatív. Viszont a kis vak durva. Ott -26.96. Ez nyilván azért van, mert szinte mindig egészítek, csak akkor nem, ha valami nagyon gáz lapot kapok. Lehet, hogy jobban járnék, ha többször dobnék a kis vakról? Az a gyanúm, hogy igen, lehet, hogy megpróbálom. Ez azt jelenti, nem?

A többi egyébként plusszos. Cutoff 43.5 BB/100, a button meg közel 45 :D.

Egyébként szimpi a dolog, valószínűleg használni fogom. Az a baj néha egyébként, hogy mondjuk valaki emel cut-offból, akiről tudom, hogy egy fish, én meg dealerben ülök mondjuk KT-vel, és látom, hogy 45%-ban lop, akkor nagyon elkezd viszketni a tenyerem :) Pedig jobban járok, ha nem. De nehéz ellenállni :) Egy haszna egyébként már volt, emeltem egyet és kaptam egy fishtől egy megadást. Jött a flop, persze a környéken nem talált el. Ránéztem az ember statjára, fold to contbet 25%. Hát, talán akkor ezt a contbetet most hagyjuk :) Úgyhogy csak törnön kapta, és ott dobott is.

Most beállítgattam egy csomó számot, hogy miket írjon ki. Szerintem ez túl sok lesz, de egyelőre azt akarom megnézni, hogy melyiket használom belőle, és most azok maradnak. Most van 4 sor, de majd szerintem 2 marad vagy max 3. Csak rá kell jönnöm, hogy mik maradjanak.

Amennyire én jelen pillanatban látom a helyzetet, hasznos kiegészítő. Nem fogok túlságosan hagyatkozni rá, meg nem tulajdonítok neki olyan misztikus jelentőséget, mint sokan, de ha napi egy döntésben segít, akkor már hasznos volt. Eleve szerintem 6 fős asztaloknál az egésznek nagyobb jelentősége van, mint 10 fősön. Továbbra is a saját fish-jeleimre (zölddel vannak megjelölve) fogok hagyatkozni elsősorban, de mondom, kiegészítésnek egész hasznos. Úgyhogy szerintem ez lesz.

Próbálkozom közben NL1k-n újra, de csak 1-1 asztallal, és csak ha van jó laza asztal, szépen-lassan-óvatosan, eddig jól alakul a dolog. Fingers crossed :)

5 megjegyzés:

Mretele írta...

Az én statjaim FR-re, pacific-en: VPIP 15,8%; PFR 6,2%; 3bet 1,4%; WTSD% 19,2; W$SD% 53,7; agresszió faktor 3,25; agresszió % 30,03; a BB/100 pedig 14,76.
Nagy segítséget nyújt még a progi, a session utáni elemzésben. Megnézem a nagyobb bukókat, hogy én voltam-e a hülye, meg a számaimat, hogy különbözik-e az addigiaktól.

Viktoria írta...

Jól néz ki :) Gratula. Egyébként azt mondják ez a BB nem big bet, hanem sima big blind, mint megtudtam.

Jozsó írta...

Nekem a vpip-m és a pfr-em majdnem egyforma. Vhol egyszer azt olvastam, hogy amelyik lappal érdemes bemenni, azzal emelni is érdemes :)

Hummer úr írta...

jó kis statok ezek.

ha elosztod a vpip-t a pfr-el akkor kijön a ptbb/100. ezért bukik el a sok 25/22-es idióta.
30/10 FTW !!!!

Mretele írta...

HM-ben van bb/100, az tényleg big blind, meg BB/100 is, az viszont big bet