2009. április 3., péntek

Venetian Deep Stack - 1. verseny, jó és rossz

A márciusom elég siralmas lett, mindennel együtt valamivel 3k fölött - mondhatnánk, hogy legalább nem negatív, de ez elég sovány vigasz. Na mindegy, ez egyelőre félretéve, mert nagyobb izgalmak vannak, úgymint elkezdődtek a versenyek.

Igazából a mai eredménynek örülnöm kellene - hiszen ez az egyik célom a mostani versenysorozattal, hogy tapasztalatot szerezzek, és ne nagy versenyen kövessem ezeket a hibákat. 55 körül estem ki 270-ből, ami nem lenne rossz, ha nem egy nagyon buta döntéssel estem volna ki 2k vaknál 90k zsetonnal. 2. helyen álltam az asztalnál, megint csak egyvalaki tudott kiejteni, nyilván azzal akaszkodok össze.

Addig nagyon jól játszottam, bár nagyokat nem kellett dobnom, nem volt olyan szitu. Ez lett volna az, de rosszul ítéltem meg a helyzetet. Egészen addig a pontig a mákfaktorom is rendben volt, ugyan nem volt nagy mákolás, de egy AQ vs TT-t behúztam, jött a Q, és senki nem mákolt ki a többi partiban. Egytől eltekintve talán, ott jól álltam eléggé, amikor AQ-val emeltem elölről, A8 megadja, flop A9T, nyilván nem engedi el, nála volt még 9700, kasszában több mint 20k, törn 8, behívtam az allinjét, hát nem jött be... De ez azért annyira nem vészes, maradt olyan 20-25k-m 1200-as és utána 1600-as vakoknál. Ekkor dupláztam az AQ-val, majd jókor kaptam KK-t.

A lapjaimmal sem volt baj, a játékom is nagyon ott volt. Na, a buta parti. Egyékbént 27 hely fizetett, de ugye nem az a fontos. Osztóig mindenki dob, én vagyok osztóban, 99-t találok, 2k a vak, és csak nagy vak van, egy idegesítő angol fazon, aki kb. 5x reraiselt az elmúlt 2 órában, és úgy általában is szeretett röhögni az embereken, semmi tisztelet nem volt benne a játékosok iránt. Nagy hangú, tipikusan utálatos angol. Nade. Emelek 5500-ig, van előttem 90k, és azt mondja allin.

Normális esetben ez sima dobás. Nem rakok be rá 90k-t. Abban biztos voltam, hogy nincs nálam nagyobb párja. Pénzfeldobást ennyiért nem akarok játszani. De mi van, ha kisebb párja van? Simán benne van a range-ében. Ha kisebb párja van, akkor 80%-os favoritként rakhatom be a pénzem, és 180k-val folytathatom a versenyt, ha nem mákol ki, ami gyakorlatilag akkor FT-t jelent. Az Unibet Openen beszéltük a Tóth Ricsivel, hogy több kockázatot kellene vállalnom. Igen ám, de az korábbi szakaszra vonatkozott, és nem ilyen jó zsetonmennyiségre, hanem ilyen 20-25 nagy vaknyira. Mindegy.

Tehát a kérdés: kisebb párja van, vagy coin flip? Ha kiderülne, hogy kis pár, megadom, ha coin flip, eldobom. Elkezdtem vele cseverészni. Látszott rajta, hogy nagyon nem akar megadást. Hosszú percekig gondolkodtam - nyilván. Faggattam. Arra jutottam, hogy jó eséllyel 55-88 van nála. Call.

Volt egyébként a döntésemben még egy faktor. Hogy ha hagyom, hogy állandóan visszaemelgessen, akkor gyakorlatilag a small ballomat kinyírja. És az viszont később úgyis sok zsetonba került volna, mert előbb-utóbb meg kell adjam. Akkor meg már inkább előbb. A fickónak nem volt fogalma stack méretekről, az már addigra kiderült, tehát kb. ezt ismerte, hogy allin, aztán kész.

AK-t mutatott, flop AKK, no out. Kiestem. Faxság volt? Valószínű igen. El lehetett volna dobni? Simán. El kellett volna dobni? Nagyon valószínű. Nagyon gyenge asztal volt, egy jó játékossal, aki előttem ült közvetlenül. Igaz, ha behúzom, biztos az FT. De lehetett volna sokkal kevesebb kockázattal is. Ugyanakkor az motoszkál bennem, hogy ha azt gondolom, mert minden arra utal, hogy 2 outja van, akkor ne adjam meg? Nem tudom. Ok, rossz volt a read, nem 2 outja volt, hanem 6, nem mindegy. De elég erősen azt gondoltam, hogy 2 van. Azért ha valaki tud okosat mondani, szívesen hallgatom.

Az a baj, hogy az embernek kevés ennyire jó lehetősége adódik, mint a mai verseny. Kaptam a lapokat folyamatosan, mindig jókor, még egy coin flipet is behúztam :)))) - ritka esemény :D. Jól is játszottam, összeszedett voltam, jól álltam, ezzel a zsetonmennyiséggel a buborékban annyi az asztalnak, esélyük nem lett volna, csak még messze volt azért a bubi. Nyemtom. Nagyon nagy barom vagyok?

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Hello!

Nem vagy nagy barom :) Kisvak-nagyvak csataban, foleg ilyen ellenfel ellen sima call. Vagy legalabbis ez sem rossz megoldas szerintem...

Az egyetlen dolog, ami a fold vele visz, h mondod, h nagyon gyenge az asztal... Akkor pedig jobb kisebb potokkal operalni, kerulve a pre allekat.

Osszesegeben : nem tudom, nem ertek hozza :) De nekem kedvenc lapom a 99, szoval nalam ez nem is kerdes :)

Holdenper írta...

Bár én közel sem vagyok olyan jó játékos mint te, és valszeg énis callolnám az adott szituban, de szerintem a dobás a +EV, ha sok zsetonod van, és az asztal lejátszható fishekből áll...ha jól értettem ez volt a szitu...ja meg az asztal CL-e ellen mész, ami szintén bele számít. Nehéz szituáció, de én a tudásod miatt a helyedben dobnék, és inkább pozíciós játékkal kis kasszák a többi player ellen, mint ezellen a bigstack maniac idióta ellen...
Amúgy ha csak reraisel (nem tudom mekkora volt az emelésed, de mondjuk kb 6-8K, ő meg visszaránt 20Kig),akkor mit tennél? Én szerintem ha coinflip/ jobb vagyok (szal AT+, vagy 22-88-ig ellen megyek) akkor call, aztán ha flopra nem esik ász, akkor rátolom. Ez nagyon weak play lenne?

Viktoria írta...

Ha csak reraisel akkor en megyek allin valoszinu. Viszont ebbol kovetkezik, hogy azt nem akarja, tehat nem tudna a lapjaval megadni egy allint. Ezert is tettem kis parra.

Csajbi írta...

Én csak azt jegyezném meg, hogy asszem Zoli is 99-el esett ki a BPO-ról, most Te is azzal, és én múltkor élőben két allint buktam vele. Hát Theflop mumus lett a 99!