2009. március 5., csütörtök

Unibet Pókermilliomos élmények

Akkor jöjjön a részletes beszámoló. Elöljáróban csak annyit, hogy iszonyatosan élveztem az egészet, nagyon színvonalas volt a szervezés-rendezés, és igen jól lehetett játszani. A szervezők felkérték a Pókerszövetséget (most hagyjuk a szövetség körüli vitákat, ez nem arról szól), hogy figyeljenek a póker szabályainak betartására. Így például azt is garantálták, hogy minden fordulóban ugyanannyit játszhattak a versenyzők, nem fordulhatott elő, hogy mivel három órás csúszással kezdték a nap utolsó játékát, ezért ott rövidebb vakszintek legyenek. Le a kalappal, hogy ennyire figyeltek a játékosokra, és nem csak azt tartották szem előtt, hogy ez egy tévéfelvétel.

A másik, hogy a struktúra nagyon jól játszható volt. Itt megint csak az a dicséretre méltó, hogy a játékosok érdekeit tartották szem előtt, és nem azt, hogy legyen minél előbb vége. Nyilván a stábnak nehezebb, ha hosszabbak a felvételek, de így legalább valódi játék alakulhatott ki. Hogy ez a sok jó mennyire köszönhető az Unibetnek vagy a Pókerszövetségnek, esetleg a tévéseknek, nem tudom, de nem is fontos.

A versenyzők kiszolgálása is rendkívül színvonalas volt, kaptunk vacsorát, ital fogyasztást, volt smink, fodrász, manikűr, megint csak egy pirospont.

Nézzük a versenyt. Annyit elöljáróban még, hogy ugye volt három celeb, azaz híresség, akik hobbiból pókereznek. Volt két srác, akik az internetről jutottak be, úgy tudom, mindkettőjüknek van főállása, tehát ők is főleg hobbiból játszanak, bár nyilván némi mellékkeresetnek sem utolsó.

A résztvevők tehát:
1. széken Peti, az egyik internetes kvalifikált (nem tudom, hogy írhatok-e teljes nevet, úgyhogy inkább marad Peti).
2. széken én. Ez vicces volt, mert mindig a pro ült a többi műsorban az egyes széken, a nő meg a kettesen (aki a többi adásban celeb volt). Tóth Ricsi mondja, hogy gondolja én az egyesen fogok ülni. Hát nem :))))))
3. széken Noszály Sándor, egykori teniszező, azt hiszem ma edző.
4. széken Rippel Ferenc, akrobata.
5. széken Urbán Flóri, az UTE volt focistája, ma edző.
6. széken István, internetről bejutott srác, de a tavalyi BPO-n is FT-n volt, tehát nem tapasztalatlan.

A mezőny verhető volt, bár tudtam, hogy kell hozzá majd egy jó adag szerencse, meg hogy jól jöjjön ki a lépés. Az első két vakszinten én gyakorlatilag nem játszottam, illetve alig. Rippel Feri talán a második partiban szállt el, osztóból beszállt emelés nélkül, Flóri emelt 1100-ig 100-100-as vaknál kis vakról, ketten maradtak. A flop AQx, és Feri AK-val kifizette all-inig Flóri AQ-ját. A kezdőzseton egyébként 20.000 volt és 100 nagy vak, 100 kis vaknál járunk, második parti.

Én talán kétszer játszottam, egyszer egy ATs-vel emeltem UTG-ből 300 v 400-ig, és kaptam osztóról Istvántól egy visszaemelést. Függetlenül attól, hogy gyakorlatilag bármi lehetett nála, az asztal egyik veszélyes játékosa ellen nem akartam lejátszani rossz pozícióból ennyire az elején a partit. Inkább dobtam, jobban jártam. Utána cut offból emeltem egy AJ-vel, Noszály adta, Flóri vissza 1500-ig. Ezt is eldobtam, Noszály adta, állítólag AQ volt Flórinál, azt mondta, elbukta egyébként a partit Noszály J9-e ellen :) Lényeg az, hogy ismét jól dobtam.

Utána Noszály kiejtette Istvánt, amit egyáltalán nem bántam, mert Istvánt kellett volna rendre utasítanom az asztalnál 1-2 vakszinttel feljebb :) És őt nehezebb lett volna jobb belátásra téríteni, mint Petit :) 100-as és 200-as vaknál még nem foglalkoztam vele. Tehát István emelt elölről, amit Noszály adott vakból, flop T magas, mind káró. Itt mentek all-in, Istvánnál AA, Noszálynál AJ, de ott a káró ász, és hát már törnre jött is a káró.

400-as vaknál mozdultam először, amikor mindenki dobott, Peti egészített, én meg nagyon erősnek éreztem a 35o-t :) Emeltem egy ezrest, dobta is. Mondta utána, hogy hát "megkérdeztük", mármint hogy megérdeklődte, hogy lehet-e itt egészítgetni, de megkapta a választ, hogy nem :)

Aztán kicsit meggyengültem, 15 ezerig estem vissza, amikor 57 kőrrel emeltem UTG-ből 1200-ig, és Noszálytól jött egy visszaemelés 3000-ig. Igazából úgy voltam vele, hogy 4800-ra kell adnom 1800-t és pontosan tudom, hogy mi ellen játszom. Ha bejön, akkor kiejthetem és duplázok, ha nem, akkor úgyis dobok. Nyilvánvaló nagy pár ellen játszottam, azt is megkockáztatom, hogy KK-AA ellen, nem biztos, hogy QQ-JJ visszaemelő lap nála, az AK meg biztosan nem. A flopon találtam ugyan egy hetest, de ez édeskevés volt, már nem emléxem, mennyit hívott, de nem érte meg az esetleges javulás reményében tartani, inkább eldobtam. Hiába toltam volna rá bármennyit, úgysem dobja el, akkor meg nincs értelme az 5 outra várni. Itt vagy flopolom, ami veri, vagy nem. Meg is mutatta a KK-t.

Nem sokkal később dupláztam, megérkezett az este első és egyetlen komoly indulólapja két piros J formájában. Talán osztóból kaptam azt hiszem, mindenki dobott előttem, és az emelést egyedül Flóri adta. A 833 flopon passzolt, én nyitottam, ő vissza, én meg nem szórakozok, úgyis kifizet, ment rá az all-in, persze adta, 55-t mutatott, itt még kitartott a 92%-om.

Egyébként a 20 fölötti szurkolónak jelentkezőből 2 jelent meg a forgatáson, Fülöp és Matyi, amit még egyszer nagyon köszönök nekik, nagyon lelkes szurkolótábort alkottak. Sajnos úgy látszik, hogy nagyon hiányzott a szurkolótáborom másik kilenc-tizede, mert a mázlifaktorom cserben hagyott később.

Ekkor tehát lett zsetonom is, és már a vakok is olyanok voltak, hogy érdemes volt játszani. Petivel akadtam össze kétszer, egyszer kis vakból ráemelt a nagy vakomra, megint AT kőrt találtam, kapta a visszaemelést, adta, rossz poziból, ami szerintem egy rossz megadás, azt mondja K8 volt nála. Akkor már inkább a másik esetben kellett volna tartania a visszaemelésemet, de arról majd később. Lehet, hogy ebből a partiból okulva dobott a következőnél, de akkor is fordítva kellett volna :) Szerencsém is volt, jött egy A magas flop egy kőrrel. Passzolt, én toltam az all-int, ami dupla kasszányi volt.

Igazából lehet, hogy ez hiba volt, nem tudom a mai napig sem, majd az okosok elmondják, illetve megkérdezem tőlük :) A gondolatmenet az volt, hogy ad1. bármilyen más lappal is ezt csinálom, hogy flop all-in, mert ha itt nyitok, ő megy all-in. Akkor az erős lappal miért játsszak máshogy? Azért, hogy tényleg ő menjen all-in, én megadom... Tisztában voltam vele, hogy nyerő lapom van, de nem akartam, hogy esetleg lejavuljon. Ad2. azt nem tudtam, hogy abszolút semmi nincs nála (azt hiszem, nem volt, a kőr hetes volt még lent az ászon kívül talán, de a harmadikra nem emléxem). Valószínű, hogy hiba volt all-in menni, nyitni kellett volna, és hagyni, hogy ő menjen all-in, megadni, és reménykedni, hogy kitart. De ha itt mindig rossz lappal all-in megyek és jó lappal csak nyitok, az elég egyértelmű árulkodó jel, nem? Ettől függetlenül utólag azt gondolom, hogy csak nyitni kellett volna, és hagyni őt betolni. Nem volt emlékeim szerint húzó sem lent, tehát attól sem kellett tartanom.

Következő összeakadásunk már magasabb vakoknál volt, ő emelt osztóból, én találtam kis vakon egy K9 treffet, visszaemeltem, és dobta, állítólag KJ volt nála. Szerintem poziból ez abszolút megadható, hiszen óriási előny itt a pozíció. Én biztos nem dobtam volna el :)

Ekkor 38 ezer fölötti zsetonnal én álltam a legjobban az asztalnál. Urbán Flóri előtt 28 ezer volt, ez azért fontos, mert az ominózus partiban ő emelt osztóból. Én találtam két piros hatost, és gondolkodtam, hogy mit tegyek. 800 volt a vak, 3000-ig emelt. Van előtte 28k, tehát a 2200 kis jóindulattal set vadászatra is megadja az odds-ot, de nem ez volt a terv. Teljesen hülyeséggel nem emelt volna. Ha már emelt, akkor visszaemelésre nem dobta volna el, ebben utólag is biztos vagyok. Tartom magam annyira jó játékosnak, hogy meg tudom ítélni a flop után, hogy mi a helyes játék, és hogy Flóri ellen még rossz pozícióból is le tudom játszani helyesen a partit. Ugyan Flóri veszélyes játékos, mert nagyon agresszív (ez az erőssége és a gyengéje is egyben), láttam már semmivel flopon és turnon is hívni, ha emelt flop előtt. Ettől függetlenül úgy ítéltem meg, hogy egy olyan játékos ellen, aki nincs tisztában a stack méretekkel és hogy azok hogyan befolyásolják a játékot, emellett inkább megérzésből játszik, mint felkészültségből, van akkora előnyöm, hogy jól jövök ki ebből a partiból, ha csak megadom az emelést, és nem emelek vissza. Szempont volt az is, hogy nem akartam túl nagyra duzzasztani a kasszát egy vélhetőleg 50-50-es helyzetben.

A flop álomszerűen sikeredett, T86, két treff egy pikk azt hiszem. Úgy éreztem magam, mint aki most nyerte meg a lottót :) Mindezt úgy, hogy már csak négyen vagyunk, és már eleve nálam van a legtöbb zseton. Na, hogy tegyünk be minden pénzt? :) Egy tapasztaltabb játékos ellen nyilván máshogy, de itt úgy éreztem, hogy elég mezei kis csapdát pakolok össze :) Flóri nyitott 5 ezret, rendszeresen túlhívta egyébként a kasszát, általában nagyságrendekkel hívta túl. Kicsit elkeserített, hogy most nem, ez gyengeségre utal sajnos. Ha legalább egy második párja lenne, vagy kb. egy bármilyen párja, biztos legalább 10 ezret nyitott volna.

Na mindegy, akkor is be kell csalni minden pénzt. Visszaemeltem 10 ezerig. Kicsit megijedtem, amikor egy pillanatig úgy tűnt, hogy a dobáson gondolkodik. Abszolút semmit nem talált volna? Na, akkor piszkáljuk meg az egóját, még a végén eldobja a semmijét :) Meg találtam érdeklődni tőle, hogy "ász-bubid van?". Nem gondoltam, hogy erősen túlbecsültem lapjának erejét :))))) Ez az ász-bubi duma elérte a célját, katalizátornak istenes volt, ment is az all-in. Nem tudtam elég gyorsan a zsetonjaim után nyúlni, hogy elfogadjam :)

A9-t mutatott a drillem ellen. Hetessel sora lehetne. Peti mondja, hogy dobott egy hetest. Remek, akkor 92%-om van. Törn 7. A q.........va r......hadt kib.......szott.... gyere tizes, gyere tizes... gyere nyolcas... nem jött :(

Gyakorlatilag itt úszott el. Az EPT-s flopolt royal flöss óta remekül tudom kezelni az ilyen szitukat, hozzá vagyok szokva. Kicsit azért muszáj volt felállnom, nagyon nehéz ilyenkor újra koncentrálni és összpontosítani, mintha semmi sem történt volna. Kell egy kicsit tréningeznem magam rá. Egyébként pont attól féltem előtte a legjobban, hogy gond lesz a koncentrációmmal, hogy esetleg a kamerák vagy valami zavarni fog, hogy nem veszem elég komolyan a játékot és nem tudok majd figyelni, vagy túl sok lesz a hülyéskedés és azért nem. Szerencsére nem volt gond. Mindenkiről volt nagyjából elcsípett árulkodó jelem, éreztem az asztalt, figyeltem mindent és minden megmaradt, ami később segíthetett. Minden álomszerűen alakult eddig a pontig. A lapjaimra sem lehetett panaszom, azon az AT-s all-inen kívül tán nem is hibáztam (már ha az hiba volt). Hiába, túl szép lett volna...

Maradt tízezer zsetonom 800 a vak. Rögtön rá is toltam Noszályra kis vakból, 98s-sel, miután mindenki dobott, de nem adta meg. Aztán kicsit csöndben voltam, majd egy érdemleges parti volt még. Nagy vak vagyok, J7 pikk. Noszály emel UTG-ből 1800-ig. Mindenki más dob, de nálam ugye már csak 10-11 ezer körüli zseton. Úgy gondoltam, hogy valami ásszal emel, nem feltétlenül erős ásszal, de valamilyennel. Ugyanakkor úgy éreztem, hogy nem engedi el, ha rátolom a kb. 10 és fél ezremet. Most is biztos vagyok benne, hogy ha tényleg ásza volt és rátolom, nem engedi el. Ugyanakkor viszont mivel nem tettem erős párra (sőt, semmilyen párra), hiba lenne eldobni a lapomat, mikor ezret kell megadnom és már bent van háromezer.

Tudom, hogy stack szempontjából szörnyű játék, de a helyzet is szörnyű. Megintcsak úgy voltam vele, hogy játsszuk le flop után. Megadtam az ezrest. Flop A97 azt hiszem. Hát ez nem jött be :( Noszály nyitott, lehet, hogy nem volt nála semmi, csak egy KJ mondjuk, de éreztem az ászt, úgyhogy bedobtam. Ez volt talán a második hibás partim, ha ez hiba volt. Lehet, hogy simán rá kell tolni akkor is, ha tudom, hogy nem dobja, és reménykedni a 40 vagy olyasmi %-omban.

Kb. 8800-t toltam be az akkor már talán ezres vakra UTG-ből AJ-vel, Noszály megtalálta a negyedik KK-ját, nem jött az A, így búcsúztam.

Sajnos ez a set vs lyuksornál úszott el, akárhogy is nézzük. Mindegy, majd megnyerem az Unibet Opent és minden rendben lesz :))) Csak drukkolja valaki be nekem a 92%-omat :)

Sokat gondolkodtam már egyébként azon, hogy nekem úgy tűnik, mintha elég peches lennék ezeken a versenyeken. Ha ez készpénzes játék, akkor meg sem kottyan, előveszem a következő buy-int. Versenyen nem úgy megy sajnos. Vagy lehet, hogy az a baj, hogy mindig túl jó lappal tolom be az összes zsetonomat, ezért nem én mákolok ki másokat, hanem engem mákolnak ki :).

6 megjegyzés:

Mike írta...

Ez a 92% hogy jött ki amúgy? Szerintem 12%-a lehetett kb, nem? Ha a 4x-es szabályt alkalmazzuk a 3 outra, már az 12% esélyt hoz ki neki

Mike írta...

Ha jól számolom 13,3193%-a volt tisztán a 3 outra.

KisVahur írta...

Mínusz az a 33%, amikor a Vikinek fullja lesz és leveri - részvétem...

Mike írta...

Valóban azt nem számoltam, hogy vannak olyan esetek, amikor lejön a sor, de Vikinek már fullja van/lesz.

Gizdalord írta...

1 kérdés ami engem érdekel V. Ezt fejben jegyezted meg mind, vagy lejegzetelted valahová és onnan írtad?

Viktoria írta...

Fejben van. Egy idő után természetes lesz, hogy megmaradnak, nekem csak a színekre kellett rágyúrni, hogy azt is megjegyezzem. A legnagyobb gondom az, hogy legközelebb, amikor az adott ipse ellen leülök, már nem emléxem, ezért az Unibet Openen pl. csináltam jegyzeteket a játékosokról (ezt is az EPT-n láttam a német sráctól), hogy legközelebb, amikor leülök, akkor tudjam már eleve őket hova tenni.