2008. április 11., péntek

Elmélkedés

Csomó mindenen törtem a fejem, miközben éppen szívtam a remek 9 asztalomnál. Nade éreztem én, hogy megfordul az a -2k :D. Tegnap is és ma is +1400 lett a vége, mondjuk ez a mai nagyon necces volt. Olyanokat szívtam, hogy nem hittem el. Nade nem is ez a lényeg. Hanem hogy közben törögettem a fejemet.

Egyrészt azon, hogy anno, mikor NL100-on nyomultam, akkor úgy gondoltam, hogy sosem fogok feljebb menni, mert itt milyen jól lehet keresni :). Aztán ma már három $5/$10, három $3/$6 és négy $2/$4 volt fent (meg is látszott az ingadozásokon). És akkoriban nagyon nagy szónak és teljesen elérhetetlennek tűnt, hogy ugye manus meg $5/$10-en játszik :). Most meg már azt nézegetem, hogy nem nagyon van ennél nagyobb asztal iPokeren, és mi lesz majd ha...

Amszterdamban találkoztam egy sráccal, NL$50/$100-on tolja :) 1 millió dolcsis bankrollja van... és 19 éves. Na ez a nem semmi.

Viszont ha feljebb akarok menni majd valaha, akkor muszáj lesz megtanulnom a SH játékot, mert feljebb tényleg nincsenek full asztalok. De valahogy nekem a SH nem jön be, nem találom a helyemet benne. Meg a versenyek is teljes asztalon zajlanak, szóval igazából ezt kell tudni jól játszani.

Tegnap megfejtettem a Rio Jackpot SNG-k titkát is, eddig nagyon nem ment nekem a SNG. Hát rájöttem, hogy azért nem, mert túl agresszív vagyok hozzá. Ezen pl. a tight passzív olyan szépen kaszál, hogy csak na, csak eddig ezt nekem senki nem mondta :). Most már tudom, be is gyűjtöttem pár győzelmet, de én nem vagyok pagat :D Szóval nem hiszem, hogy nagyon ráállnék erre, marad a jó öreg cash game, bár mire abból összejön az 55k, az sem ma lesz.

Elkezdtem írni az alacsony tétes törn játék tananyagot, és akkor jöttem rá, hogy még a flop játékot sem írtam meg :D. Mindegy, most már befejezem a törn játékot, és aztán írok flopot :).

Jut eszembe, Flópó sztár lesz :D. Az úgy volt, hogy voltunk ezen a fotózáson a májusi Joy-hoz. És oda vittem őt is, hadd lásson világot :D. És a fotós csajnak megtetszett, úgyhogy most kérték egy másik fotózáshoz, mert kell hozzá cuki kutyus :))).

Ja, meg azon törtem még a fejem játék közben, hogy azt hogyan veszem majd bele a közepes tétes tananyagokba, hogy igazából hangulat függő, mikor hogyan játszom :) Vannak napok, amikor emelek minden xarral mint az állat, néha meg (mint ma) szépen feszesen várok, még ászokat is eldobálok osztóból, még ha nem jött be senki, akkor is. (Mármint nem ász párokat, hanem ilyen A5o-kat.) Ez a Mike Caro féle "laza összefüggések törvénye", vagyis hogy mindenki csomószor hasraütés-szerűen játszik. Azt veszem észre magamon, hogy én egyre inkább. De persze ez nem baj, mert ettől nem kiismerhető a játékom. Ugyanis ugyanazt a partit tök máshogy játszom le attól függően, milyen lábbal keltem fel. Ez azért király, mert hogy ha egy ellenfélnek van jegyzete, hogy minden xarral emelgetek, és éppen feszes napom van, akkor sokat kaszálhatok tőle. Ha meg az van neki felírva, hogy mindig dobok, akkor az emelgetős napon nyúlom le minden lóvéját apránként :)))

Kicsit jobban vagyok, és a pontjaim is jobban állnak. Tegnap megcsináltam a 10k pontot, tegnap előtt nem, mert nem voltam jól és buktam is. Úgyhogy most azt kéne behozni, de ma lett 15k pont, úgyhogy még egy ilyen nap, és már be is hoztam.

Na meg még azon törtem a fejem, hogy anno, amikor a tanoda elindult, akkor direkt kezdőkkel kezdtem foglalkozni, mert még én is csak éppen hogy NL200 magasságában nyomultam, sőt talán a legeslegelején még NL100, most nem emléxem pontosan. De azt gondoltam, hogy majd ha feljebb lépek, akkor majd mennyivel jobb lesz, mert sokkal többet fogok tudni, és sokkal többet fogok tudni átadni. Ezzel szemben most az érzem, hogy mivel én már magasabb téten játszom, ezért sokan ezt túl távolinak érzik, és ettől az egészet kevésbé érzik magukénak, míg amikor NL100-on játszottam, akkor végülis egy lehettem a csapatból. Tény, hogy persze így hitelesebbek a tananyagok, meg hitelesebb a tanoda is, hogy van némi alátámasztás, csak sajnos ez azzal járt, hogy sokan nem érzik úgy, hogy egy vagyok közülük, pedig régen így volt :(

Igazából ezt azért nem értem, mert én akkor is ebbe fektettem az energiámat, a pókerbe, míg a tanodások egy jelentős részének nem ez az elsődleges foglalkozása, hanem vagy van állása, vagy csomó minden mást is csinál. Tehát aki nem csak ezzel foglalkozik, az nyilván lassabban halad előre, de ez tök természetes, mert kevesebb ideje jut rá. Ez ugyanúgy szakma, mint a villanyszerelés, aki ezt csinálja éjjel-nappal (hivatásos villanyszerelő) nyilván jobban ért hozzá, mint aki hobbiból barkácsol. Szóval csak azt akarom mondani, hogy attól, hogy én ebbe fektetem az energiámat, még nem lettem más ember. Na mindegy.

7 megjegyzés:

Csajbi írta...

A magam részéről eszméletlenül hálás vagyok neked a Tanodáért. Bár mi még csak egyszer találkoztunk, mégis tökéletesen megértem, miért hivnak a többiek téged Tanodanyunak. Kicsit én is igy érzem, mióta itt vagyok. Nem egy vagy te szerintem közülünk, hanem a Pókeranyánk vagy, ami magasabb szint, mélyebb kapcsolat, még az alig ismert tanoncokkal is. Én csak másodállású pókeres akarok lenni, most is csak igy tanulom, de ebben próbálom meg kiteljesiteni minden "karrierálmomat". Ez határozza meg a távlati céljaimat is. Nélküled, a Flop nélkül nem menne.

macsek írta...

Nem azért éreznek sokan újabban távolinak, mert NL10000000000-on játszol...
Ja, télleg, megbeszéltük, hogy átmegyek és dumcsizunk, na akkor ma átmegyek:-))

Amanoba írta...

Néha rendet vághatnál a fórumon, mikor kezd eluralkodni a hözöngés meg egymásra utálkozás apróságok miatt. Talán ennek hiánya miatt érzi néha úgy az ember, hogy már kevésbé érdekel esetleg a tanoda. Közben meg nyilvánvaló, hogy rengeteget dolgozol értünk. Néha már kissé soknak is tünik a lehetöség, de ez végülis így jó :-)) Szeretsz magadnak renegeteg munkát adni, azt látom, de ez nem baj. Gondolom sajnálod, hogy a nap csak 24 órából áll :-))
Nem hiszem, hogy bárki lenne, aki nem szeret Téged! :-))
Pussz :-)

daniboy írta...

hát igen, ha gondolod segíthetek SH-t gyakorolni, bár Gizda biztos jobb nálam, de ált én is azt nyomom, neten csak azt... :) pozíció, pozíció, pozíció ;)konzultáljunk ha van kedved, van egy két tippem, csak ez olyan mint ahogy írtad is, h azért szép ez a játék, mert hangulat függő a megjátszás, és mert nagyon összetett a rengeteg használható info miatt...

köszöntelek továbbá az sngre ráérzők közt is, valóban jobb a tight passzív, kivéve ha az elején duplázol..

ne érezd magad xarul a tanodával kapcs.. tény h elég távolinak tűnik a számunkra az a szint amit mrá te játszol, de ez lehet motiváló is, sőt az kell hogy legyen és érezzük azt is mi mindent teszel a tanítványaidért, amiért nagyon hálásak vagyunk ;)

és végül szeretnék kérni egy kis segítséget: van egy pár játékos akikkel nem bírok mit kezdeni, mert jóval jobbak nálam. ha tudnánk egyet msnezni vagy ilyesmi az segítene, vagy ha tudsz ajánlani olyan könyvet amiben sok új van.. köszike és hajrá Tanodanyú!! :)

Gizdalord írta...

Daniboy: rohadtul nem vagyok sng spíler :D

A távolnak tűnésről. Azok közé tartozom akik végig nézhették a fejlődésedet. Naplót is olvastam ezért nem idegenek a veled történő dolgok. Én nem érezlek ezért távolinak, hiszen járkálunk versenyekre, ott vagy ahol tudsz.
Az picit fura hogy nl400 ról elég hirtelen ott lettél nl1000$-n úgy hogy 600-800 ki is maradt/egybe is olvadt vele.
Amúgy respekt az egész munkádért.

Ami még fura lehet vagy ami miatt talán idegennek érezhet bárki is a naplódat olvasva, hogy simán celebrity szinten vagy már magyarországon az adott körökben. Nekem picit fura de egyáltalán nem zavar...néha azért irigykedem, de azt hiszem mindent amit tudsz megteszel azért hogy mi kikerülhessünk amókuskerékből.

Thanks V!

T0my írta...

Én nem régóta jöttem ide a tanodába, de itt maradtam, mert tetszett az egész tanoda felépítése, Nekem pl. egy vezető kell aki elért sok mindent már és olyan példa amit követni szeretnék. Nem haladunk egyformán, de kell legyen egy példa, Nekem Viki az.

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.