2008. november 4., kedd

Utózönge

Azért bosszant ez a csapatverseny...

Először is, már az első napon bebuktunk olyan dolgokat, amiket nyerni kellett volna. Másodszor, a csapat meglehetősen fegyelmezetten játszott, és mondhatom nyugodtan, hogy jól is. A német csapat kapitánya pl. azt mondta, hogy mi vagyunk a kedvenc csapata, ami nagy bók volt. Más csapatok is mondták, hogy nagyon jól játszunk, és ez szerintem is így volt. Nem akarom egyértelműen kijelenteni, hogy mi voltunk a legjobb játékosok, de azt mindenképpen mondhatom, hogy a mezőny élvonalába tartozott a csapatunk, ez egyértelmű volt.

Mindenki követett el hibákat, de ezek bőven bele kellett volna férjenek. Én elszálltam az első SNG-n (15 out nem jött), Gizda az MTT-ben is és az első napon is csinált hülyeségeket, Walkman ugyan nagyon jó játékkal, de elvesztette a HU meccset, Marci pont a HU meccsen rakta be hátrányban a zsetonokat, de végül az egész verseny alatt akkor az egyszer azt behúztuk. Viszont tényleg ez volt az egyetlen alkalom, hogy a szerencse mellénk állt (egy 30%-70% szituációban), minden más 55%-45%, 45%-55%, 70%-30%, 88%-12%, 92%-8% partit bebuktunk. Pedig itt mindig jól raktuk be a pénzünket, vagy maximum egyhe hátrányban (45-55).

Azért nagyon xar érzés, mert azt gondoltuk, hogy pont azért jó, hogy négyen vagyunk, hogy még ha el is száll 1 vagy 2 ember, a többi hozni tudja. Arra azért nem számítottunk, hogy képtelenek leszünk bármit is behúzni, a 92 és 88%-ot sem. (A 92% is én voltam, amikor szépen pakoltuk be a pénzt az MTT-n, és a srác 2 outja lejött a riveren - nem ment be pénz a riveren, csak addig.)

Egyébként itt volt az, hogy lementem 3300-ra az induló 5000 zsetonból, és még nagyon az elején voltunk a versenynek. Ekkor elkezdtem magamban mondogatni, hogy "Johannes Strassmann, Johannes Strassmann", hihi :) Szegény, ha tudná :)))))) Ez lelket öntött belém, igazából ez arról szól, hogy nem feladni, küzdeni. És visszajöttem 6700-ig nagyobb parti nélkül, csak pozíciós játékkal. Ekkor jött a már emlegetett lyuksor, ami megvert, majd a maradék 5 nagy vakom egy AT-vel ment be KQ ellen, persze jött a K.

Mindegy, jövőre megnyerjük.

Aztán különben ennek kapcsán elgondolkoztam valamin, méghozzá, hogy többször kapok-e bad beatet, mint kellene, vagy mint úgymond "járna". Az életben alapvetően szerencsés embernek tartom magamat, de mindig mindenért elég keményen meg kellett dolgoznom. Vagyis sokat küzdöttem azért, hogy szerencsés lehessek :)

Ami miatt elgondolkoztam, az az 1 outos történet volt, hogy ugye én életemben eddig egyszer húztam be 1 outot, ellenben négyszer emléxem, hogy ellenem behúzták. Viszont ez a minta statisztikailag nem mérvadó. A másik az, hogy ugye életem talán 3 legfontosabb élő versenyéről ász párral estem ki, és életem talán legnagyobb online versenyéről pont az 1 outtal, amikor nagyon-nagyon jól álltam. A három ász párból 2x preflop volt all-in, harmadszor meg mire lejött a lapja a riveren, addigra szintén gyakorlatilag minden pénz bent volt. Tehát ott sem hiszem, hogy hibáztam volna.

Szóval arra a következtetésre jutottam, hogy ez csak annyit jelent, hogy nekem itt is keményebben kell esetleg küzdenem a sikerért, mint egy átlagos emberkének. Ez nem jelenti azt, hogy pechesebb lennék, csak egyszerűen az élet nem adja ingyen a dolgokat számomra, ahogy sohasem adta. Nekem ezzel abszolút semmmi bajom nincsen, ezzel teljesen békében tudok élni, és tudom, hogy úgyis össze fog jönni.

Nézzük a dolgok pozitív oldalát:
- készpénzes játékban stabil nyerő vagyok (vannak néha mélypontok, ld. szeptember, de nem sok negatív hónapom volt életemben)
- versenyen 100% fölötti az online ROI-m, ami elég jó
- nagyon sok helyre eljutottam már, nagyobb élő versenyekre is, ami önmagában is nagy élmény
- és előbb-utóbb úgyis megnyerem valamelyik nagy élő versenyt :)

A sok gondolkodás végeredményeként pedig arra jutottam, hogy nem hiszem, hogy szerencsétlenebb lennék, mint bárki más, egyszerűen arról van szó, hogy az esetek döntő többségében, és esetleg sokkal nagyobb százalékban, mint a játékosok egy jelentős része, én teszem be a legjobb lappal a zsetonjaimat a kasszába. Ez pedig azt jelenti, hogy engem érhet a bad beat, nem a másikat, mert ha nyerem a partit, az a "természetes kimenetel". Vagyis a több bad beat azt jelenti, hogy jobb játékos vagyok, és ennek inkább örülni kell, nem pedig keseregni rajta. Amikor meg esetleg mégis hátrányban teszem be a zsetonomat, akkor úgyis jön a 2 outom :))))))

Nincsenek megjegyzések: