2008. november 23., vasárnap

CKM freeroll 8. hely krónikája

Eltűntem, de nincs baj, csak muszáj kész lennie a SuperSystemnek, hogy megjelenhessen, és ezért pl. ma éjjel sem fogok aludni, mert elvileg ma este volt a határidő. Tehát senki ne lepődjön meg, ha a következő 3 napban is el leszek tűnve. Nem is játszom most, semmit, csak a CKM döntőre mentem el.

Kérdezték ma tőlem, hogy ez a 8. hely siker-e. Ha azt veszem, hogy olyan ezer induló volt, akkor igen. Gyakorlatilag nagyon nem, és ez most igazán nem rajtam múlt. Egyrészt a struktúrán múlt, másrészt, hogy sajnos a végén vagy 5 pénzfeldobást vesztettem el. Nem a kiesésemkor, hanem előtte. Először a struktúráról. 15 perces vakemelkedések, 15000 indulózseton, azt hiszem 50/100 a kezdővak. A gáz az volt, hogy a döntő asztalon az élen állónál volt 10 nagy vak, a többi 7 versenyzőnél 6-7-8 nagy vak. Ez egy elég fura helyzetet eredményezett, és egyébként azt, hogy a jó játékosok ki is hullottak, a másik srác, akinek volt valami fogalma és egyébként élen állva érkezett a döntő asztalra (én meg a 2. helyen érkeztem), ő is kiesett 7. helyen.

A döntő asztal a következőképpen nézett ki: volt egy fiatal kölyök, lehetett vagy 18, engem anyunak szólított, gondolom cikizésnek szánta, de én úgy döntöttem, hogy mint tanodanyu bóknak veszem, így hát ez nem jött be :))). Nagy szája volt, de kb. semmi mása, végig osztott mindenkit, ez pedig jelzi, hogy jó játékos már nem lehet. Az utána ülő srác gyakorlatilag semmit nem mutatott. Mögötte aki ült, ő jó játékosnak tűnt egyébként, viszont folyamatosan hatalamasakat hívott, a flop előtt is és utána is. Ez nem éppen a jó játékos jellemzője. Mert ha jó játékos vagyok, akkor nem zavar a flop. Akkor nyitok/emelek ormótlan nagyokat, ha tudom, hogy a többiek jobb játékosok és meg sem próbálom velük felvenni a versenyt, hanem ezt elismerve megpróbálom a legtöbbet kihozni a versenyből. Én egyébként valószínűleg ezesetben is (mármint ha tudnám, hogy az ellenfeleim jobbak) megpróbálkoznék a flop utáni játékkal azért, hogy fejlődjek. Akkor váltanék át a nagy emeléses taktikára, ha kétségeesve látnám, hogy annyira nagy a különbség, hogy egyszerűen lemosnak és annyi esélyem sincs, mint háromlábú teknősnek az autópályán.

Na, tehát, a srác úgy tűnt, hogy elég jó, de nem értettem, miért emelget ilyen hatalmasakat, ha tényleg jó - pláne nem ebben a mezőnyben. Mögötte volt egy srác, aki atomfeszes volt, alapvetően nem csinált semmi butaságot (egy AQ eldobásán kívül, miután a kis vak rátolta a nagy vakjára). Mögötte ült, aki az élen érkezett, szegénynek nem nagyon volt lehetősége megmozdulni, mert az AK-ját lemákolta egy AJ-vel az előtte ülő srác flop előtti all-inben, így alig maradt zsetonja. Kettővel előttem egy atomfeszes srác ült, aki dobált mindent, olyannyira, hogy 2-3 nagy vakig hagyta magát lefogyni, amikor is én dupláztam fel, mert betolta 99-cel, nekem meg nagy vakon AK-m volt.

Csak hát ilyen zsetonarányoknál egy ilyen felduplázás is komoly érvágás nekem, mint 10 nagy vakkal üldögélő éllovasnak, aki azonnal már nem is volt éllovas. Közvetlenül előttem egy nagyon laza és agresszív srác ült, nem tudom, hogy mennyire jó, nekem inkább gyengének tűnt, és mondjuk őt szidta halálra a kiskölyök, hogy mekkora fish, de nagyon sokszor ugye a laza-agresszív játék igenis lehet nagyon jó - ha jól csinálják. Szóval a franc tudja. Ha tudta, mit csinál, akkor nagyon jól csinálta, de szerintem nem feltétlenül tudta. Utána ültem én, majd egy másik lány, akinek szegénynek 1-2 kivétellel elvittem minden vakját, mert gyakorlatilag nem játszott, viszont néha jött egy KK-ja, és azzal eleget nyert ahhoz, hogy bent maradjon a végén osztozó négyesben. Majd egy meglehetősen sokat megadogató és nem túl erős játékos ült. Így nézett tehát ki a döntő asztal.

Tudom, hogy nagyképűnek hangzik, de szerintem én voltam a legjobb játékos az asztalnál, bár, ha figyelembe vesszük, hogy ez egy freeroll volt, akkor nem is hangzik olyan nagyképűen. Nyilván akik komolyabb játékosok, azok egy ilyenen el sem indultak.

Nos, mi is történt és hogyan. Eleinte egész jól indult a döntő asztal, kétszer voltam éllovas. Először csak felraboltam magamat addig. Aztán jött egy elég rossz széria. Elbuktam először az AK-t a 99 ellen. Aztán sajnos jött egy csúnya rajtakapás. A kettővel korábbi partiban csak kicsit emeltem, mert a mögöttem lévő csajnál már csak 28 ezer volt a 4 ezres vaknál. Kis vakról emeltem tehát csak 9 ezerig, mert akkor 19-ért még el tudom dobni, de dobott. Valami minősíthetetlen lap volt nálam.

Egyébként ez volt az egyik baj a döntő asztalnál. Az a 88, amivel dupláztam (majd mondom később) volt a legjobb lapom, illetve rémlik még valami TT, amivel szintén csak vakot vittem, meg az AK, amivel buktam.

Vissza a partihoz. Szóval előtte még figyeltem, hogy jól emeljek a csajra. Aztán amikor nem számítottam rá, akkor tolta vissza. Emeltem, és mögöttem osztóból tolta be. Akkor már csak 22 ezre volt, ugye, én 10 ezerig emeltem a 4 ezres vaknál, mert leváltották már az ötszázasokat, tehát nem tudtam 9500-ig emelni, vagy 9200-ig elég lett volna, de már százasok sem voltak.

Na, a lényeg, hogy visszatolta a 22 ezrét, nekem 12 ezret kellett megadni a 38 ezres kasszára, és biztos voltam benne, hogy nincs nála pár. Gyakorlatilag helyes a megadás bármilyen két élő lappal, illetve még egy élő lappal is. Volt két élő lapom, 94o volt nálam... Jött a kilences a flopon, de a river A a csaj AQ-jához.

Itt kénytelen voltam befeszülni a lebukás után, csak jó lappal emeltem, itt volt a tízes pár, illetve emeltem osztóból egy AQ-val, amit a nagy vak Q9-cel adott fél stackjéért (remek játék, mi?). Reméltem, hogy rám tolja, mikor már láttam, hogy piszkálja a gépet, nagyon örültem, erre csak megadta. 6 ezres vak volt, 14 ezerig emeltem, ő meg 28-ból megadta!!! Na, jött is az A magas flop az ő flösshúzójával, tolta, adtam, jött a flösse. Remek. Faxa lap az a Q9 az ember fél stackjéért, tényleg, miután hagyta magát lefogyni 4,5 nagy vakig!!! És ilyen emberek ültek az asztalnál és végeztek előttem :(((

Aztán egy ponton volt egy ilyen parti, hogy a laza-agresszív srác emelt 10 ezerig, ez még 4 ezres vaknál volt, én meg visszatoltam a 80 ezremet 88-cal, nagy vak (ez már a 94o után volt) adta AK-val, emelő srác dobta az AK-ját és kitartottam. Meg is lepett, és az egész döntő asztalon ez volt az egyetlen. Itt ugye visszamentem 150 ezerre és megint éllovas lettem. De onnan már csak lefele volt. Jött a Q9 meg még egy parti, a srác, aki CL-ként érkezett, ott maradt 10 ezres vaknál 15 ezer zsetonnal, mert rátolta egy AA-ra JJ-vel, hozzáteszem, ilyen zsetonoknál képtelenség elengedni a JJ-t, tehát jól tette, ez van. Na, A 15 ezret betolta az én nagy vakomra, remek 62o-t találtam, párja nincs, a 30 ezres kasszába kell tennem 5 ezret, A4-gyel tolta, jött a kettes de az A is, remek.

Átment rajtam a vak is, ott ültem 90 ezerrel, még mindig a második helyen állva. Most ilyenkor mi van? Van 9 nagy vakom. 4 hely fizet értelmesen (750k-350k-150k-100k) és még vagyunk nyolcan. A stratégia azt kivánná, hogy megvárjam, amíg a kis zsetonosok kiesnek, 3-4 üldögélt 3-4 nagy vaknyi zsetonnal. Aztán szépen sorra dupláztak, ez már egy másik kérdés. Tehát ott ülök 9 nagy vakkal és én állok a második helyen!!! Most ilyenkor az ember tologatja a 2. helyen állva az összes zsetonját? Ez egy olyan szitu volt, amilyennel még soha életemben nem találkoztam, és össze is zavart. Úgy döntöttem, hogy várok, és megnézem, mi alakul. Hát az alakult, hogy a kis zsetonosok dupláztak. Mindenki 5-6-7-8 nagy vakkal üldögélt.

Mióta olyan csúnyán elszúrtam a varsói döntő asztalt, azóta sokat gondolkoztam rajta, és nagyon vártam, hogy újra hasonló helyzetbe kerüljek és ne hibázzak. De sajnos ez nem volt hasonló helyzet, mert itt nem lehetett már játszani. Végül egyébként a laza-agresszív srác tolt all-int osztóból, én A8s-t találtam kis vakon, volt 55 ezrem a 10 ezres nagy vaknál, hát megadtam. Szerintem ez +EV, még akkor is, ha most beszívtam, mert éppen AT-t mutatott. Ez van, kiestem. Lehetett volna jobban, lehetett volna másképp.

Lehetett volna többet tologatni 2. helyen állva 90 ezerrel. El is lehetett volna dobni az A8-t az osztó all-injére, de szerintem az gyenge játék. Ezt most végiggondoltam, rosszul döntöttem, bár valószínűleg az esetek több mint háromnegyedében jobb vagyok. Ez van. Csalódott voltam.

Na, vissza a SuperSystemhez.

6 megjegyzés:

Unknown írta...

Védelmemben (Q9) csak annyit, hogy nem hagytam lefogyni, hanem eleve 14K-val érkeztem az asztalra, és onnan egyszer dupláztam, egyszer meg lehúzott egy (nálam is) shortabb. Eddig a lapig csak toltam, de dobtak (a fenti kettőt leszámítva). A call előtt csak anyit láttam, hogy szépen zúzzák egymást porig a játékosok, ha mákom van, kiülhetem az értelmes fizető helyet. Igazad van, nem volt jó lapom a toláshoz, de előttem buktad ugyanonnan, hasonló emeléssel (igaz magasabb stack-ből) a 94-et. Gondoltam még nem feszültél be, és főasztalon belenézhetek egy flopba. Utána már nem bírtam elengedni.

Egyébként meg 15mp-vel később estem ki, mert 70K val is tologattam befelé, amit aztán megadogattak, és le is húztak ugye. Szóval az sem tűnik jobb taktikának.

Ebből az is következik, hogy a chipleader 6. helyen hullott ki.

Ki nyerte?

Unknown írta...

Ja, és van még remény rá, hogy egyszer majd ne legyek ekkora fish? ;-)

Viktoria írta...

Basszus, direkt nem fisheztem le senkit, nehogy sértődés legyen :)))))

A Q9 azért volt gáz, mert nincs fold eqity, ha tolod, hiszen 2,5:1 kapok, az egyetlen normális elképzelés ezzel a megadással a stop and go, de egyrészt annyit nem feltételeztem (bocs), másrészt azt is adom.

Flopot nézel, és mire vársz? Ha párod van, tolod, ha nincs, eldobod és bent hagyod a fél stackedet?

Szerintem 2 megoldás van. 1. tolod, mert azt hiszed, megint 94o-val emelek, 2. dobod, mert nem akarod bevállalni az esetleges 60-40-edet. A 3. a stop and go, de javíts ki, ha ez felmerült volna a fejedben :)

Különben meg szerintem csak annyi, hogy még nincs elég gyakorlatod (nem tudom, mióta játszol?), és gondolom hobbijátékos vagy elsősorban, amivel semmi baj nincsen. Szerintem senki nem reménytelen, aki nem képzel többet magáról, mint amennyit tud - és szerintem te nem ámítod magadat, hanem képben vagy, nem úgy, mint a nagy szájú tini. Na, ő reménytelen, pedig több fogalma van szerintem jelenleg. Ha választanom kéne, rád fogadnék mondjuk 5 év múlva :)

Négyes osztozás volt. A lány benne volt, meg azt hiszem az AJ-s srác. A szemüveges srác mintha 5. lett volna, a laza-agro. A 99-es volt még talán benne. Nem tudom, ki volt a negyedik.

Walkman_ írta...

Egyébként meg igen, tologatni kell a 9 vakos stackedet, nem az a lényeg hanem az M szám, pontosan emiatt, hogy hiába vagy chipleader, nem számít semmit mert te is olyan gyorsan elfogysz hogy észre sem veszed és aztán A8-al kell callolnod ami sokkal rosszabb mint az esetleges flod equity-det kihasználni a csaj ellen meg az AQ-t dobó ellen...
Szóval _szerintem_ ilyenkor nem azt kell nézni hogy éppen chipleader vagy, mert 1 kör és lehetsz utolsó, semmit nem számít...

Unknown írta...

Bocs, kicsit elmaradtam :-)

Szóval köszönöm a stop n'go-t, de A jött a flopban, tehát sztem arra normálisan már nem játszhattam ;-) (de lehet, hogy ezt rosszul gondolom és akkor rendbe kell rakni a fogalmakat a fejemben) Van benne valami szoktam így játszani, de valóban hobbykertész vagyok, és nem tudatos teljesen (legalábbis nem így, nem számolok tudatosan equity-t, kicsit megérzésből játszom, mint Te, mikor dobod mert jön a bad vibration (igaz máshonnan mint vártad :-D

A kérdésre jogos (mondjuk nem párt vártam, hanem a színre voltam kiváncsi, de ha szivárvány és nincs párom valszeg dobom, igen. Ebben (is) sajna még gyenge vagyok, szinte alig merek "blöffölni"

Egyébként meg valahol az volt a szándék, hogy ezek láthatóan kaszabolták egymást, ha van egy kis mákom kiülöm a 4.helyet. Aztán nesze, behúztam, sztem utána volt valamikor 70 környékén a halmom és elkezdtem tolni, ahogy mondtam.

eh sebaj, most ráfekszem kicsit, aztán találkozunk 5 év múlva valamelyik EPT HU-ban :-DDD

Viktoria írta...

:))) ok :)

Stop and go: vakról megadni az emelést, és utána FLOPFÜGGETLENÜL betolni a másik felét. Így tehát az ászos érv nem érv, mert ez a stop and go lényege, hogy mindegy a flop. A játéknak csak akkor van értelme, ha:

1. nincs semmi fold equity flop előtt, tehát pl. a stacked felét beemelték - jelen esetben ez stimmelt

2. egyébként is betolnád ezzel a lappal - szerintem ez nagyon határeset, valószínűleg nem tolnád be, bár, ha azt hiszed, megint nagy semmivel emelek, akkor igen

3. az ellenfél nem feltételezi rólad a stop and go-t, vagy ő maga nem ismeri a trükköt, tehát nem adja meg pl. pár nélküli AQ-val: ennek a fele volt igaz ugye, az első fele, hogy nem feltételezem, de mivel ismerem, valószínűbb, hogy adom lapfüggetlenül (persze csak ha lappal emeltem, mint pl. AQ, de ugye nem adom pár nélküli 94-gyel, viszont lap nélkül nem emelek ekkorát és így, mert azt a hibát ugyan elkövettem előtte, hogy elnéztem a mögöttem ülő osztó stackjét, de az nem, hogy a vakét nézem el), mint hogy nem, és ez az egész trükköt meg is öli.