2008. november 17., hétfő

Monte Carlo és az elektronikus pókerasztalok

Jól esett amiket írtatok :) Végül egyébként 588. helyen végeztem, ami azt jelenti, hogy többször felálltam, de a nagy lehetőség sajnos azzal a dáma párral elszállt.

Nade, Monte Carlo és a freeroll. Eleinte gondolkoztam rajta, hogy elinduljak-e, mert ugye freeroll. Nem mintha nekem derogálna, ha jó kis nyeremény van, de az jutott eszembe, hogy lehet, hogy majd az emberek szóvá teszik, hogy miért indulok egy freerollon, de aztán úgy voltam vele, hogy letojom :D A 750 ezres első hely elég vonzó meggyőző erő, nem kevésbé fontos tényező pedig az volt, hogy megnézzem, milyen is ez az elektronikus pókerasztal.

Nos, vannak előnyei és hátrányai is. Először az előnyökről, amiket láttam:
- nem tudsz előbb cselekedni, nincs kéz előtt cselekvés, megelőzi a csalást, segít a kezdőknek
- mindig egyértelmű, ki nyert, nincs tévedés
- nagyon gyors az osztás, nincs késlekedés a keverés miatt

A hátrányok, amiket láttam:
- sokszor nem veszi be elsőre a választást, többször kell nyomogatni, ütögetni
- a lapok megnézésénél is néha csak többszöri próbálkozásra hajtja fel a lapot
- a legnagyobb gond az idő, hogy nem lehet időt kérni. Azért minden versenyen van olyan, hogy az ember egy adott szituban szeretne többet gondolkodni. A jobb online termeknél is meg lehet nyomni ilyenkor, hogy az ember időt kér. Ez szerintem nagyon kellene.

Nagyjából ennyi volt a tapasztalat, nekem tetszett az élmény. Néhány szót ejtek a mezőnyről is. Nem fogok senkiről semmi rosszat mondani, lefishezni vagy hasonlók, mert egyrészt olvashatják, másrészt ez egy freeroll, ide nem azért jönnek az emberek, mert tudnak játszani.

Ennek megfelelően az asztal egy jelentős része meglepő megadásokat adott elő. Két játékos komoly csatát vívott a KJx boardon J5o-val (elölről) és J2o-val (hátsó pozi). Egy játékosnak volt több tapasztalata, szerencsére ő pont előttem ült, azt hiszem, Ricsi vagy Robi vagy valami hasonló nevű srác :D Sajnos ő meg is ismert és el is kezdett kérdezgetni 1-2 dologról, amit én általában nem szeretek, mert nem feltétlenül akarom, hogy mások is tudják, hogy van fogalmam a dolgokról.

Volt egy középkorú hölgy, a lánya játszik, ő így kapott kedvet hozzá. Ő lett a 4. , gyakorlatilag nem csinált semmit, csak ha nagyon-nagyon erős lapja volt, de ebben a mezőnyben ez majdnem elég is volt. A legnagyobb megadogató lett a 3. egyébként. Ő ilyeneket csinált, hogy 400-as vaknál KJo-val emel ezerig, kap egy all-int tán 7000-ért és megadta. 33-mal tolták egyébként és persze jött a J. Ezzel igazolódni láttam a közvetlen előző partiban nyújtott játékomat. Ekkor a következő történt:

Én UTG 77-tel. 400 ugye a vak, előttem 7000. El nem fogom dobni. Emelni felesleges, mert ad1. aki jönne 400-ért, az jönni fog emelésre is, itt az nem tántorított el senkit, hogy valaki emel. Tehát az emelés első célja, terep szűkítése nem valósul meg. Ad2. rossz poziban vagyok. Ad3. az asztalnál én vagyok a legjobb postflop (és preflop) játékos. Ad4. így még egy emelést is nyereségesen meg tudok adni, ha nem túl nagy. Szerintem mindez a limpelést indokolja. Na, a végül 3. helyezett KJo-s emberke emelt ezerig. A nagy vak (előttem ülő srác némi játéktudással) megadta és én is. Itt ugye megint felmerült a kérdés: most eljött a pillanat, hogy esetleg visszatoljam. Tuti, hogy jobb vagyok. A baj azonban ott kezdődik, hogy nagyon nagy valószínűséggel az emelő nem dob, akármi is van nála. (Ugyanúgy KJo volt nála, tehát tényleg nem dobta volna, mint a következő parti bizonyította. Ugyanúgy jártam volna, mint a 33.)

Flop J44. Hát ennél jobb flop nekem nem kell. Elölről viszont a vak belenyit egy aránylag nagyot. Ez teljesen értelmetlen. Négyese tuti nincs. Lehet, hogy semmije sincs, csak azt hiszi, nekünk sincs. Szinte biztosan jobb vagyok nála. De valahogy rossz érzésem volt. Egyrészt az jutott eszembe, hogy ha most hibázok, akkor kiesek, miközben jobban tudok stacket játszani, mint bárki más az asztalnál. És mondom, rossz érzésem volt. Nem tudtam, hogy miért. Néztem a srácot, hát pedig nála semmi sincs. Mindegy, eldobtam. Emelő megadta. Hát ezért volt rossz érzésem :) Nem mellőlem jött a rossz vibrálás, hanem onnan :))))) Törn Q. Ők passz-passz. Hát mondom, ha eldobtam a legerősebb kezet, harakirit követek el. River 4. Passz-passz. Szerencsére ugye emelőnk tudott egy KJ-t mutatni, így megnyugodtam, hogy verve voltam. Ricsi vagy Robi srácnál 22 volt. Megjegyezte, hogy ha a river nem 4, akkor ki tudja emelni az ellenfelet. Hát szerintem ez nagy tévedés. Emberünk semennyiért nem dobta volna el a lapját szerintem, hiszen adta a pre-flop all-int is ugyanezzel a következő partiban. És egyébként sem nagyon dobott lapot, a flop előtt sem, de utána meg, ha talált párt, akkor aztán tuti nem.

Tehát ez egy fontos parti volt. Addig csak fogytam, ez volt az első értékelhető lapom. Aztán el kellett kezdeni játszani, de már legalább a selejtezőből tudtam, mi a szitu. Eddig tehát gyakorlatilag nem voltam partiban, ez volt az első. Aztán 600-as vaknál azt hiszem hölgy limpelt, srác egészített, mivel a hölgy atomfeszes volt, vele lehet dobatni, ha kis vak csak egészít, akkor nyilván gyenge, ott egy 33-mal rátoltam a 6-7k közötti stackemet és nyertem vele 1500-t. Aztán rögtön következő parti.

Én kis vak, közepes srác emel osztóból. Megtaláltam a nap első lapját (egészítés: egy QQ formájában), elég jókor, pont az előző steal után (amikor mellesleg nyilván a legjobb lappal stealeltem - akkor az nem is steal?). Rátoltam, pontosan abban reménykedve, hogy csinál egy rossz megadást, csinált is, mondván biztos csak re-stealelek :) Szeretem, ha többet feltételeznek rólam, mint ami... hihi... A5o-t mutatott és maradt 1400 zsetonja. Innen lett egyébként 2.

Csinált később egy másik butaságot. 4-en vagyunk, ugye 2 megy tovább. Stacket nem visszük. Zsetonállás: 9k a megadogatós, 4k a hölgy, 29k nála, 60k nálam. Másik kettő dob, a vak asszem 3k, emberünk meg rám tolja KQo-val. Mivan? Normális vagy??? Nem látod, hogy 3k a vak és én vagyok a CL és te állsz a második helyen? Na mindegy, nem találtam semmit. Aztán még egyszer feldupláztam a 9k-t, mivel 4k vaknál AA-t kaptam :)))) Nála 58s volt :D Flösshúzót flopolt, arra rakta be a maradék 5k-ját és jött :D De aztán kiszedtem őt is, meg a hölgyet is, és továbbmentünk. Hát így történt.

Egy mákolásom volt, talán 5-en vagy 6-an voltunk, nekem any 2 open push stackem volt, kis vak voltam. Tehát ha mindenki dob, tolom. Azt hiszem, talán meg is néztem a lapomat, J8o volt, hát ez remek lesz :) Push. A5o megad. Flop 79T :)))))

Na megyek, mert a Super/System nagyon vár. Hét végére kész. Azt hiszem, hogy lassan lehet előrendelni a Bookline-on :)

7 megjegyzés:

Unknown írta...

Hello!

En is jatszottam mar ezeken az elektronikus asztalokon. Megmondom oszinten, nekem nem nyerte el a tetszesem... Valoban gyors, nem hibazik etc... tehat vannak elonyei, de teljesen megoli a jatek hangulatat... En ha elozni megyek, az is szempont, h szorakoztasson a dolog... Ha nem, akkor inkabb grind otthon a gep elott (gyorsabb, es altalaban jovedelmezobb).... De nekem ezen a helyen nem volt szorakoztato a jatek...

Viktoria írta...

Én élveztem a nyomogatást, meg azt, hogy nem nagyon volt a többieknek fogalmuk a dolgokról :D Szerintem egy rendes freerollon, ahol nem az elektronikus asztal a buli, ott több fogalmuk lett volna :) Engem nem zavart az asztal, inkább buli. Mondjuk komolyan venni nem tudnám, és biztos nem mennék oda, ha kp-t szeretnék játszani, viszont eleve nem megyek élőzni kp-t játszani :D Azt el tudom képzelni, hogy egy ilyen helyen sokkal több a gyengébb játékos kp játékban is, pont azért, mert buli.

Unknown írta...

Hat nem tudom... En CG-zni voltam itt ketszer, es lehet, h pont kifogtam, de a jatekosok egyreszt nem voltak fogalmatlanok, masreszt nem voltak jo tarsasag...
Lehet, h en pont kifogtam; de valoszinubb, h a Te elso benyomasod a hamis, pont a freeroll+ujasztal kombo miatt...

De nyilvan izlesek es pofonok; am en valszeg nem leszek itt torzsvendeg...

Mike255 írta...

"Megtaláltam a nap első lapját"

Csak azt nem írtad, mid volt. AA?

Viktoria írta...

Ja, QQ :)

Gizdalord írta...

Daróczival tartok. Voltam én is egyszer. Az én benyomásom, hogy azért utaztam el valahová, hogy aztán egy asztalon játszak netes pókert. Hangulat sincs így igaz, nincsenek is akkora fishek, és minden amiben asszem előnye lehet egy élő tapasztalt játékosnak azt ez a digitális cucc teljes mértékben megöli.

Nekem nagyon nem jött be.

Csajbi írta...

Előszőr is ezért imádom olvasni az írásaidat, mert nekem fel sem tűnik egy csomó dolog amit leírsz, csak amikor olvasom, akkor. Én csak azt látom, hogy basszus kiestem AQs-el szarabb lap ellen, de hogy miért, azt legjobb esetben is ilyenkor gondolom át. Másodszor szerintem - és azok szerint is akikkkel a cg asztalnál dumcsiztam - ( eccer jáctam ott cg-t)legalább is gyanús az a rahedli lapütközés, amit ez a gép összehozni bír. Tudom csaláselmélet, de komolyan amikor a KK-m túlélt egy tripla allint AJ és AQ ellen csodaszámba ment. A rendszeres játékosok biztos, hogy jók (bár csináltak érdekes dolgokat, amiket nem tud megmagyarázni, ha megfeszül sem), ott messze én voltam a fish de volt pár playa akiken látszott, a tudatlanság.