2008. november 18., kedd

Az új Jennifer Harman :)

Lehet, hogy sokan hallottátok a sztorit, miszerint kedvenc női játékosom (akiről talán nem túlzás azt mondani, hogy a világ legjobb női játékosa), Jennifer Harman 2000-ben elindult a 2-7 triple draw versenyen a WSOP-n, akkor előtte mondták el neki a szabályokat, és hogy hogyan is kell ezt játszani :) Nem tudom, ki tartotta neki a kis bevezetőt, de elég jól csinálhatta a dolgát, mert Jennifer megnyerte élete első WSOP karkötőjét, bár igaz, hogy csak 30 induló volt a versenyen. Ezzel szemben 2008-ban már közel 300, viszont az a verseny már nincs, mert Jennifer no limitet nyert, most már a no limit az rebuyos, ami nem jó, viszont van 5000-ért fix limit.

Szóval nekem már régen teccett ez a 2-7 triple draw, bár nem tudtam róla semmit. Azt tudtam, hogy a cserélős póker jó buli, meg azt, hogy kellene találni valami második játékot magamnak. A no limit hold'em mindig is a fő számom marad, de tudtam, hogy el fog jönni a pillanat, amikor kezdem megunni, hogy állandóan csak ezt játszom és csak ezt tanulom. Ráadásul hiszek abban is, hogy a többi játékból nagyon sok olyan trükköt át lehet ültetni a NLHE-be, amit még sokan nem fedeztek fel.

Gondolkoztam tehát, mi legyen a második játék. Az Omaha nagyon nem tetszik, mert NLHE-ben éppen elég a fish mennyiség, Omahában ennél ez sokkal durvább, ráadásul szerintem kisebb a jó játékos előnye, mint hold'emben. A hétlapos studon és a stud hi/lo-n gondolkodtam eredetileg, azok tetszenek, majd szerintem arra még sor is kerül. Nem titkolom, részben azért is ez jutott eszembe, mert Bob (aki Elliott haverja és amikor elkezdtem játszani, ő volt előttem a példa, hogy mennyit lehet ebből keresni) is átállt a hétlapos stud hi/lo-ra és a WSOP-n idén FT-n is volt, 8. lett végül.

Tehát ezeket nézegettem, de igazából még nem próbáltam ki - szerintem ki fogom. Na és ekkor elérkeztem a SuperSystem fordításában a 2-7 triple draw fejezethez, amit Daniel Negreanu írt :))) (Asszem anno Harmannak is ő mondta el a szabályokat és az alapokat.) Hát ez nagyon teccett. Már vasárnap is akartam nevezni a PokerStarson a $10+1-es versenyre, de lemaradtam, nem értem haza időben a Monte Carlóból. Így aztán csak tegnap tudtam elindulni. 24 nevező volt, hát nem megnyertem? :)))))))

Szerintem elég fogalmatlan volt a nagy többség, egy jó játékost szúrtam ki, vele maradtam a végére párbajozni, majdnem le is mosott. Lapjaim sem voltak a párbajra, meg hogy őszinte legyek, fogalmam sem volt, hogy kell párbajozni, még csak a második csere közepén tartok a SuperSystemben :D. Sokáig meg voltam illetődve a párbajban, nem tudtam, hol vagyok, mit csinálok, kicsit pánikoltam is, pedig komoly előnnyel kezdtem, és megijesztett, hogy gyakorlatilag az asztal legjobb játékosával maradtam kettesben, amit nyilván nem nagyon szerettem volna.

Volt egy pont, már majdnem vége volt az egésznek, amikor hirtelen megéreztem ezt a párbaj dolgot. Akkor szerencsére jöttek is a lapok, és három duplázással egálra feljöttem, mondtam a Zolinak, hogy most került a csávó tiltre :) És tényleg :)))))) Onnan meg sima ügy volt :D Ehhez mondjuk az is kellett, hogy közben elpárologjon az ijedtségem és a megilletődöttségem. Ja, meg a lapok még mindig jöttek :)

Nagyon teccik ez a játék :) Nem csak azért, mert életem első versenyét megnyertem :D. Hanem például mert 300 főből sokkal könnyebb WSOP-t nyerni, mint tízezerből és ugyanolyan értékű az érte kapott karkötő ;) Asszem ma megnézem, hogy csak véletlenül nyertem-e tegnap :) Mást, komolyabbat játszani úgysincs időm, mert a SuperSystemmel végeznem kell.

5 megjegyzés:

Amanoba írta...

Biza az is jó mulatság. Én spec a PS-en a 8mixed gamén próbáltam csak ki, de nem tudom, hogy megy, mert eddig 3-ból 3-szor nyertem a versenyt, viszont nem figyeltem hangsúlyosan erre a játékra. De próbálgatni kell mindent, mert az szórakoztatóbb valóban. További GL! :-))

Viktoria írta...

Köcke, neked is :)

Gizdalord írta...

Grat. Én is ezt a game-t neztem ki az omaha mellett a SS-ből, csak még nem volt alkalmam kiprobálni, meg ezt csak neten lehet Mo-n

ADM írta...

Én az FTPn tolom a HORSE sng-ket (ha már változatosságról van szó).
Amúgy elég brutálisnak tartom a draw pókert no limitben.

ADM írta...

Amúgy nagy gratula a versenyhez! :)