2007. október 23., kedd

Mansion versenyek és élő

Felfedeztem magamnak a Mansion 150k-s és 110k-s versenyeit, asszem kicsit ráállok :). Az van, hogy 750 körül van az indulók száma pl a 150k-n vasárnaponként, és ugye dupla annyi a díj, tehát 100% a hozzáadott nyeremény. Ezen kívül van egy satellite minden nap, néha többször is naponta, ami 10$ re-buy, általában 40 nevezővel és 20 garantált hellyel. Lehet rögtön re-buyt venni és add-on a szünetben, és a 30$-ból szépen ki is lehet ülni a dolgot, és begyalogolni a versenyre. Úgyhogy szereztem így 3 belépőt, 2-t a 150k-ra, egyet a 110k-ra. Egy 150k-t már játszottam, 100-200 között estem ki, 90 fizet. Mindegy, egyszer úgyis odaérek a nagy lóvéra. Ez egy mindenki nyer-típusú szitu, mert annak a sok hozzáadott pénznek valahova mennie kell. Nem bánnám, ha hozzám jönne!

Voltunk tegnap is élőzni, ott volt Márkó is :). Szegény, felmérgesítettem :))). Kiemeltem pár kasszából, aztán mindig mondtam neki, hogy jó dobás volt :D. Aztán mondta, hogy nem poén, vagy mutassam meg, vagy ne mondjak ilyeneket :). Egyébként nagyjából jól játszott (remélem, nem olvassa :D). Illetve számomra nem derült ki, hogy mennyire is jól, mert ugyan általában amikor all-in került, volt 2, max. 3 outja, de lejött neki :D. Viszont az is igaz, hogy én sem dobtam volna el pl. az egyiket (nála 75o, flop 677, törn T, itt allin, river 5, ellennél törnön sor).

Volt egy csávó (na, azt még jobban remélem, hogy ő nem téved ide soha :) ). Imádom az ilyen ellenfeleket, akik valamennyire tudnak játszani, és azt gondolják magukról, hogy sokkal jobban tudnak, mint amennyire valójában tudnak. Mert ugyanis a nagyképűségük miatt követik el a hibákat. Először is nem volt lapom vagy 4-5 órán keresztül, alig voltam partiban, szinte nem is voltam. Fogyogattam. Összesen 60 ezrem volt bent alapból, de eddigre már csak 40 maradt asszem, mert semmi nem jött és órákon át fogytam, max. néha flopot néztem kis emelésre. Na, aztán kapok egy QQ-t. Emelek talán 4 ezerig, vagy olyan körülre (200/400). Jön csávókám, asszem más nem jött. Flop K magas, jól megszívtam. Emberünk belenyit 6 ezerig. Mondom 20 :))). Ember mutat KJs és eldobja. Én meg mutatom QQ :)))) (csak hogy bosszantsam, tudtam, még jól fog jönni.) Mellesleg ezért ne menjetek be soha emelt kasszába xar kickerrel (kivéve, ha azt gondoljátok, hogy már vagytok olyan jó játékosok, hogy ki tudjátok játszani az ellenfelet, de én sem vagyok még olyan jó, és annak ellenére, hogy emberünk azt gondolta, hogy ő igen, ő sem).

Még 2 említésre méltó parti volt, az a kettő, amelyikben Márkót kiemeltem, de tényleg jobb lapom volt, verve volt. Jól dobott, bár meglepődtem, hogy dobta, mindkétszer. Na és akkor jött ez a bizonyos parti. Addigra már 80 ezerrel üldögéltem a 3 partinak köszönhetően. A vicces az, hogy az ilyen magukról sokat képzelő játékosok mindig azt hiszik, hogy a feszes játékos = hülye játékos, és hogy a feszes játékost mindig ki lehet emelni. Ezzel nincs különben baj, mert ezeken lehet sokat nyerni. Tehát parti. Nálam JJ, emelek 3 vagy 3,5 ezerig, jön a csávó meg Márkó. Flop Q magas, hogy megint rohadna meg :D. Márkó belenyit 11 ezerig. Én meg úgy voltam vele, hogy nem hiszem el, mondom "csak megad". Csávó is adja. Törn mindegy, kisebb. Ekkor már két flösshúzó van lent. Márkó passzol. Én belenyitok 25 ezret. Csávó adja, Márkó dob. Na, itt volt egy nagyon határozott megérzésem. Azt gondoltam, hogy a csávó csak és kizárólag egy okból adta meg a 25 ezret, méghozzá azért, mert a riveren ki akar emelni. Biztos voltam benne. Igen ám, csak hogy a river A lett. Vagyis ha eddig A magassal megadogatott azzal a szándékkal, hogy majd a riveren kiemel, akkor pont megkapta a lapját :(.

Sokminden szólt amellett viszont, hogy jobb vagyok: a csávót sosem láttam riverig slowplayelni nagy lapot. Sosem láttam húzólapra visszaemelni, csak megadni vagy nyitni. Láttam viszont riveren nagy összeget blöffölni. Előttem még volt 40 ezer. Összesen ugye 60 ezrem volt az asztalnál, tehát annyit tudtam bukni. Viszont nagyon fontos valamit itt megjegyezni. Engem nem érdekel, hogy mennyi az összeg, ha azt gondolom, jól döntök. Azért és annyival ülök az asztalnál, amennyiből játszani akarok. Ezt az összeget helyes döntésekre kell felhasználni. Ha úgy érzem, hogy a 3. párom nyer, akkor be fogok tolni rá 40 ezret, de ha 400 ezerrel ülök ott, mert akkora a tét, akkor a 400 ezret is. Mindig annyival szabad csak ott ülni, amennyit hajlandó vagyok fizetni akkor, ha tévedek. De ha én azt gondolom, hogy jobb vagyok, akkor nem fogok valamit csak azért eldobni, mert 40 ezerről van szó, és az sok pénz. Igen, sok pénz, de ennek semmi köze ahhoz, hogy helyes-e a döntésem, és nem is befolyásolhat. Ha úgy érzem, igazam van, ráteszek akármennyit (bizonyos ésszerű keretek között nyilván - mármint csak annyival ülök oda eleve).

Ja, és nem bubi magas volt nálam, mint amivel Brunson 4000$-t adott meg riveren, hanem bubi pár :D

Nade, itt csináltam valamit, amit elvileg nem szabadott volna, de hát az ember nem mindig gondolkodik. Passzoltam, és azt mondtam, hogy megadom, már nem tud kiemelni. Ezt nem szabadott volna mondani, hiszen pont az ellenkezőjét játszottam. Pont hogy bátorítani akarom, hogy megpróbáljon kiemelni a riveren. Ez az, amiről Mike Caro ír a könyvében. Ha közepes lapod van, és csak a blöfföt tudod megverni, pont a blöffölőket nem akarod eltántorítani attól, hogy beledurrantsanak. Hiszen ha csak azok durrantanak bele, akiknek jobb lapjuk van, akkor a megadás veszteséges játék. Pont az a lényeg, hogy a blöffölőket elkapom a megadással, és ez teszi nyereségessé hosszútávon ezt a megadást. Szerencsére csávókám nem ijedt meg, de valahogy az ember természetében benne van, hogy nem akar nehéz döntéseket hozni, ezért akartam ösztönösen eltántorítani a nyitástól.

Na, lényeg, rám tolta az all-int, 40 ezret megadok-e 3. párral, ez volt a kérdés. Mondom Elliottnak, aki addigra átült arra az asztalra: megharagszol, ha elvesztem az összes lóvét? :D Addigra már tudtam, hogy meg akarom adni, de persze eközben is figyeltem emberemet. A QQ-ért akart visszavágni. Nem sikerült. Megadtam, elvittem, csávónak flösshúzója volt a törnön, nem jött le, hatos párt bírt mutatni :). 170 ezer körüli kassza volt :)))). Persze az asztalnál mindenkit úgy kellett felmosni, hogy hát hogyan lehetett ezt megadni 3. párral. Hát így. Ja, bemondtam megadás előtt, hogy "jobb vagy, de nem tudom eldobni", csak hogy ha tényleg A-t mutat, legyen valami ál-indokom, hogy miért adtam meg. Természetesen ha azt gondolom, hogy jobb, nem adom meg :)))). Hát így esett a magáról sokat gondoló ellenféllel. Jól zártam a napot :D.

4 megjegyzés:

Zoli írta...

Hali!

Csak annyi, hogy, amikor Márknál 75o volt, akkor 10 outja volt a fullra, ami azért nem olyan kevés ~22%!

Üdv,
Zoli

Viktoria írta...

Hát ugye 1:4, azért az nem olyan jó ám, de nem rosszabb mint egy flösshúzó, ez igaz. De azért erre én törnön már sok pénzt nem tennék, ha tudnám mi van a másiknál.

Gizdalord írta...

Hi Viki legutsó bejedzéssel kapcs.

A mutatásod cash gamében ellent mond eddigi hozzászólásaiddal ebben a témában: Sose mutass cashben touron meg csak ha vmi célod van vele és nagyon erősen indokolt.

A jj-s party meg elég érdekes.
Ez most semmiképpen sem kritika a játékodról csak valami érdekes megfigyelés v mitom én, mivel hogy magam se vagyok tisztába hogy mennyi szerepe lehet a "megérzés"-nek a játékba

Mert ugye a megérzés az nem az amikor az ember tisztán következtet előzőleg felcsippentett infó magokból, hanem mikor pusztán spekulatív módon, vagy nagyon kevés és hiányos infóval fog hazardous döntést hozni.

Ahogy végig olvastam a jj-s party-t a következők mentek le..előbb az ellene aztán a mellette érvek:
Nekem úgy tűnt hogy az hogy neki nincs olyan lapja amivel a jj-det leverheti arra alapoztad, hogy ez most csak azért kapod mert csaj vagy, idegesítetted a mutatásoddal és ezért úgy is befog rád betelni. Ez sztem a legspekulatívabb (persze a spekulatívot is tovább lehet boncolni a pszihológia vágóhídján és elemezni hogy vajon mi a spekulatív és mi az ami érvszerű levezetés az ember előzetes viselkedéséből, de ezt kihagynám most)
Az hogy vki többet hisz magáról stb általában mondjuk így jön ki, vagy "nagy" megadásokat csinál bottom meg under pairokkal és ász kickerekkel, vagy ki akar blöffölni minden áron. Meg hogy nem nagyon mennek bele a duplacsavaros pszihológiába, mert sztem olyasmit gondolhatott hogy te azért mondod neki azt, hogy ne emelj bla bla bla és szimpla fordított pszihológiára tette az egészet.
Drawja meg bármilyen beragadt 2nd pair Ax e lehetett volna sztem eléggé max 50-50 volt h le ver e vagy te vered le őt

Pros: hogy már X ideje ott ültél vele egy asztalon és volt időd megfigyelni.
XP-sebb vagy nála az tuti.

személyes vélemény: nekem nagyon nem tetszett a party és sztem túl risky volt. A pénzes cuccal egyetértek és az a helyes game ha csak % meg pot odds szerepel a matekozásos döntésben és az soha nem lehet visszatartó erő hogy "jaj ez menniy $"

Remélem nem volt se sértő se disznó a post, ezt is normálisnak szándékoztam írni

Jah amit kihagytam és ami szerintem a forrása volt annak, hogy valahol nagyon nyugtalanító ez a party hogy nem írtad, hogy mire teszed. Mintha az a rész tökre kimaradt volna hogy bármire is teszed, vagy csak elfelejtetted leírmni?

Viktoria írta...

Naszóval, ami a QQ mutatást illeti. Én ugye szinte soha nem mutatok kp játékban. Viszont itt pontosan tudtam, hogy mit akarok. A csávó eldobta az erősebb kezet és nagyon nagy volt az arca, hogy milyen fasza gyerek. Fel akartam idegesíteni, és sikerült is :D. Meg kicsit a kőszikla image-emet akartam rombolni. Tehát a mutatásnak nagyon pontos okai voltak, és ezeket valóban be is hozta később.

A másik: az, hogy úgy fogalmazok, hogy az volt a megérzésem, nem azt jelenti, hogy ez ilyen női hetedik érzék, vagy légből kapott dolog. Általában erre a licitálási sablonból és az ember viselkedéséből következtetek, amiket írtam is, hogy draw-ra nem emelt, riveren blöffölt, 96s típusú lapokkal jött emelt kasszába, mert ő olyan fasza gyerek, hogy majd kijátssza a többieket.

Hogy mire tettem: két kis lapra, és azt hittem, hogy még párja sincsen, azt tudtam, hogy vmiféle húzólapja csak lehet (mint kiderült, a törnre már kialakult neki egy flösshúzó). Azt hittem, még párja sincsen.

Nem az idegesítés miatt tolta rám, de az idegesítés ahhoz hozzájárult, hogy elhatározta, hogy na most túl jár az eszemen, aztán majd jól bemutatja és mindenki rajtam fog röhögni. Ehhez kellett az egója meg a QQ alázás, különben lehet, hogy a floppon eldobja, bár ahhoz meg elég fish volt, hogy ne dobjon el floppon párt.

Hogy Q nem volt nála, azt lehetett tudni. Az, hogy Ax-szel vár-e flössre... Ax-et, ahol az x nagyon kicsi, nem láttam játszani (legrosszabb talán A9s volt), inkább mondom az ilyen 69s, 75o-kat csípte ő is. Tehát azért volt annak alapja, hogy azt gondoltam, nem A-val várta a flössét.