2009. július 1., szerda

Azért rossz érzés...

Tegnap belepillantottam a közvetítésbe. A legrosszabb azt látni, hogy van az FT-n 4-5 olyan játékos, akit álmomból felkelve leiskolázok, mert szinte alig van köze a dologhoz. Persze volt néhány iszonyat jó játékos is az FT-n, de alapvetően az normális. Volt mondjuk 2-3 játékos, aki sokkal jobb volt nálam, de ennyi. Simán ott lett volna a helyem. Elég nehéz ezt feldolgozni, csak az segít benne, hogy tényleg nem nagyon lehetett volna másképp.

Na, írok néhány partit. Ami a legnagyobb vicc volt, az első napon amikor kétszer out nélkül tolták rám. Először emelek 44-gyel cutoffból, dealer adja. Flop 345. Kicsit nyitok, öregúr egy jó hatalmasat emel, gyakorlatilag committálja magát. Rátolom, ott már adnia kell, mutat KJo, se flösshúzó, se semmi, és jó sok zseton volt.

A másik: volt egy olyan csaj, aki nagyon sokat képzelt magáról. WSOP Academy dzsekiben volt, mert állítólag a haverja csinálja az academy-t. Volt a csajnak valami halvány fogalma, nagyon sok zsetonja, istenes kombináció. Hozzám kerültek a zsetonok :) Először leszedett, mert a J magas boardon úgy érezte, hogy AQ-val meg kell adni a törn nyitást, és jött riverre a Q, amit persze nem hittem el. A vicc, hogy tök kicsit nyitott a riveren, még csak ki sem fizettette a megérkezett mázliját. A parti - lehet, hogy ma már másképp játszanám, de akkor szerintem az asztal ritmusa ezt diktálta. Nagyon sokat 3beteltem, mielőtt ez a parti jött.

UTG emel. Nálam QQ és hátul ülök. UTG-nek nagyon sok zsetonja van, és látta, hogy sokat 3betelek. Éppen ezért nem akartam 3betelni QQ-val több okból. Egyrészt, simán rám tolja a light 4betet nagyon sokmindennel, és túl sok zsetonja volt ahhoz, hogy simán megadjam. Nálam is sok zseton volt. Másrészt, ha valaki sqeezel, mivel én csak megadok, akkor még mindig rátolhatom. Sokkal valószínűbb, hogy a sqeezelőnél jobb vagyok, és akkor már látom, hogy az eredeti emelő rátolja-e a sqeeze-re.

Tehát csak megadtam. Jött is a csajtól a sqeeze. Eredeti emelő dob. Ez nagyon jól alakul :) Igen ám, de a csajnál is nagyon sok zseton volt. Egyébként lehet, hogy ezt csinálnám ma már másképp. Rátolnám a csajra ezen a ponton szerintem, mert nála szinte biztosan jobb vagyok. Jelen esetben azonban a következőket gondoltam: ha netán AK-ja van, akkor inkább lessük meg a flopot. Ha kisebb párja van, akkor meg kifizethet, mivel eléggé rejtve van a lapom ereje. Arról nem is beszélve, hogy a csaj, mint mondtam, gyenge játékos volt némi fogalommal. Így aztán a flop után sokkal több információ áll majd rendelkezésemre, és sokkal jobb is vagyok nála :) Tehát megadtam. A flop eléggé megnyugtatóra sikerült, Q99 :))))))) Check-check. Törn mindegy, ő megint passzolt. Én megeresztettem egy fish betet :D A preflop reraise 45k volt, hát én nyitottam 40k-val, szerintem harmad pot lehetett kb. Kaptam egy check-raise all-int :DDD Mutat JJ, no out. Szép volt.

De mondom, egyébként is jött set set után. Dobnom nem is nagyon kellett, nem volt olyan szitu. Általában nálam volt az erősebb lap, és általában sokkal erősebb.

Második nap. Meg akartam tolni a buborékot, de nem tudtam. Semmi sem úgy alakult. A két parti egyébként pont ekkor volt, amikor dobnom kellett a top párt, ami drága mulatság. Az egyiknál K8s emeltem elölről, mert akkor sem volt semmi lapom jó ideje és szitu sem. Mindenki dobott, kivéve a kis vak. A fickót nem is értettem. Nem akart pénzbe érni? Pedig amatőr bácsika volt. Na mindegy. Szerencsémre előző este egy taxival mentünk, mert a taxi megállóban szerveztem egy négyes csoportot, hogy negyed annyi legyen csak az út :))) És pont ő volt az egyik, így nem akarta, hogy kiessek, mert megkedvelt.

Flop KQx, nem rossz, de azért nem is olyan jó. Check-check. Nem jó a kickerem, nem akarok sok pénzt beletenni. Tele van flöss és sorhúzóval, azokat flopon úgy sem dobják, és nem érdekem nagy kasszát építeni. Törn J. Remek. Öregúr nyit egy hatalmasat. Legalább pot volt, ha nem több. Arra emléxem, hogy 10k volt, nem tudom, mennyi volt a vak és a kassza, de emléxem, hogy iszonyú nagy nyitás volt. Egyértelmű volt, hogy nem elég a lapom, és azért nyit ekkorát, hogy dobjam el, mert nem akar kiejteni (kb egyforma stackünk volt). Vicces :) Dobtam, meg is mutatta a 9T-t.

Kövi parti megint ellene. Minraisel cutoffból. A7o. Azért egy minraise-re egy amatőr ellen nem dobom el. Az ászom káró volt. Flop ász magas, 2 káró. Nem rossz. Check- kis bet, adom. Törnön jön a flöss, de nálam van ugye az ász. Nyitottam, rám tolta. Nem lehet becallolni. Mutatja is a flössét. Különben ha előző este nem vele taxizom és nem tolja direkt így rám, akkor sokkal többet vesztek mind a két bulin.

Pár említésre méltó parti volt még. Volt egy nagyon rossz megadásom. A fickó már vagy negyedszer tolta rám a 3bet allint. Eddig mindig dobtam. ATs volt most nálam, és a fél stackemet kellett megadni. De úgy láttam a viselkedéséből, hogy nem olyan erős. Hát mellétrafáltam, KK-t mutatott, de jött az ász :) Ez volt az egyetlen komoly szerencsém a verseny alatt. A többi esetben én mentem be a jobb lappal, persze ahhoz, hogy a jobb lapok folyamatosan kitartsanak, szintén nagy szerencse kell.

Aztán volt az interneten is említett JJ-s parti. Ismét nagyon sokat 3beteltem, főleg az előttem ülő LAG srácot. Mondjuk előtte is volt egy partink, ahol felduplázott engem. Emel, megint 3betelem, AK van nálam, flop K magas. Check-raise all-in ment, én adom, mutat A6s flösshúzó. Nem jött neki. Ott elég sokat áttolt nekem. Mondjuk azt nem értem, hogy az A6s hogy adja a reraise-t? De ő tudja. Mondtam, hogy LAG :)

Tehát a JJ. Ismét 3beteltem :D Gondolom, elege lett. 150k átlag stacknél rám tolt még 200k-t light 4bettel. Mivel tudtam, hogy elég sokat 3betelem, ezért nyilvánvaló volt, hogy simán light 4betelhet. 3 lap van, ami megver. Arra számítottam, hogy az esetek többségében pénzfeldobás. A range-ében simán benne van a kisebb pár, meg nagyon sokminden más is. Nagyon sokáig gondolkoztam, végül arra jutottam, hogy ha ezt megnyerem, akkor nagyon jól fogok állni és az FT is belátható távolságba kerül. Ezért adtam meg :) Mutat A3o. Hát elég light volt az a 4bet...

Lényeg, hogy kitartott. 450k-ra mentem fel 150k-s átlagnál. Ekkor kaptam a büntetést túlzott ünneplésért :D

Aztán még ez után volt, azt hiszem, hogy rajtakaptak egy 83s-sel cutoffból. Elég jó image-em volt végig. De itt elnéztem egy stacket. Csávónak a kis vakon már csak 53k-ja volt, én emeltem 20k-ig, gondolom a vak 8k volt, rám tolta, 100k körül van a potban és 33-t kell adnom, ez autocall. AT-je volt, de 2 párt flopoltam :) Szegény. Ezt nem számítom a szerencsék közé, mert mindegy volt. A nap végén volt, de nem volt az 50k jelentős része a stackemnek. Persze az övének az volt...

Aztán a harmadik napon nem nagyon volt említésre méltó parti. Csak lopkodni tudtam, kicsiket, hogy ne menjen lefele a zsetonom. Gyakorlatilag ugyanannyival mentem allin 4 óra játék után, amennyivel a napot kezdtem. Az volt a baj, hogy rossz volt az ültetés is. A LAG játékosok mögöttem ültek. Rájuk lehetett volna tologatni, ha előttem ülnek, és akkor sokkal könnyebb zsetonokat gyűjteni, mint ha én vagyok az első emelő. 30-an voltunk, 3 kieső után mindenki új helyet húzott. Ez is rossz volt, hogy mindig átrendezték az egészet, 18-nál újra. Mire kiderült, hogy kire lehet rájátszani, már nem ült ott...

Biztos vagyok benne, hogy még sok ilyen esélyem lesz, bár nem ezen a versenyen. Azért 3000 főből odaérni nagyon sok. Szerintem jövőre hanyagolom ezt a versenyt, inkább játszom drágábbakat, 5000 dolcsisakat. Több értelme van, sokkal jobb a struktúra. Nem is tudom, miért indultam egyáltalán :D Igazából csak azért, mert nyertem a csomagot az Everesten. Meg mert WSOP és nagy a kisértés :)))))

2 megjegyzés:

Mike255 írta...

Még egyszer gratula.

A QQ-s partinál szerintem a stack és bet méretek kicsit el lettek írva. Kötve hiszem, hogy első nap preflop 45k-s emelés lett volna. Azért is fura hiszen 41800-zal zártad a napot.

Viktoria írta...

Ja igen, az 4500 és 4k.