2009. július 8., szerda

Továbbjutás

Először úgy gondoltam, hogy nem fogok írni, mert az 51. verseny közben sem írtam, és az szerencsét hozott. Aztán meggondoltam magam, és ez mégsem lesz a kabaláim egyike :) Van sok másik.

Az egyik játékos közel 2 órát késett, és a tévések végig ott várták, azt mondták, hogy biztos Phil Ivey lesz, aminek nagyon nem örültünk volna. Végül "csak" Joe Hachem lett :)

Tehát elég furán alakult a nap, hullámvasút volt az egész. Egyrészt az egész nap során egy KK-t láttam 10 óra játék alatt, AA-t egyáltalán nem, a QQ-mat meg dobnom kellett preflop, mert Hachemnél AA volt (mint utólag kiderült). AK-t láttam még, azzal toltam is neki, mint az állat, mert nem volt más lapom. Hachem emelt, fish adta, úgyhogy arra emeltem rá és flop all-in (pár nélkül), elengedte a fish a flopon. Már akkor sem álltam jól pedig, de úgy voltam vele, hogy az AK még mindig jobb lesz, mint amivel a fish megadogat. Ellene lap nélkül nem csinálhattam volna meg ezt. Példal: Q9s elölről limpel, emelést simán adja oop, majd monszter húzót flopol, de végig csak megad... no comment.

A KK-val jöttem fel egyébként, lent voltam 12 ezren a 30 ezres indulóból. Az asztalomnál ült Joe Hachem, állandóan emelgetett, ami nem lett volna baj, mert istenien vissza lehetett volna rá emelgetni. A baj az volt, hogy mögötte egy hatalmas fish ült, aki mindig csak megadott, de azt viszont mindennel, pozitól függetlenül. És a visszaemelésre sem dobta, akármekkora volt is az , mert ilyen AK-val meg QQ-val is csak megadott preflop.

Innentől tehát nem lehetett Hachemre visszaemelgetni, és ez nagyon nagy probléma volt, mert lapok nélkül ez lett volna a legjobb zsetonszerző módszer. Sklansky is az asztalunkhoz ült pár óra után, nem akarom szegényt bántani, mert az elméleti munkái tényleg nagyon jók és nagyon sokban segítették a póker fejlődését. De a 6 óra alatt kétszer emelt azt hiszem, ebben benne van preflop és flop utáni játék is! Előtte egy PokerStars által szponzorált brazil csaj ült, nyilván ő sem fogalmatlan, bár eredménye eddig nem sok van. A baj megint az asztal összetétele volt, rossz helyen ültek a fishek és mindent lehetetlenné tettek.

Tehát le 12k-ra, vissza 30k-ra, megint le 20k-ra.

Egyszer volt, hogy limpeltek vagy négyen, és a fish nem volt köztük, Sklansky elölről limpelt, rájuk emeltem, szerencsére dobta mind. De egyébként folyamatosan mindenki mindent callolgatott, állandóan showdownig mentek a partik, pár és húzó nélkül flop autocall és ilyenek. És nem feltétlen azért, mert van elképzelése az illetőnek, hogy mit csinál majd a későbbi utcákban... Mögöttem ült a másik fish ráadásul, tehát vakot sem nagyon tudtam vinni, ha történetesen dobtak előttem, mert ő tuti jött velem. A KK-mat is ő fizette ki, nem tudom, hogy mi az istennel callolgatott, az egyik ötös volt, lehetett ász vagy kb. bármi más is a másik, de a 852 flopon jött velem, törnön is jött velem a remek ötösével, majd a river passznál megpróbált kiböffölni, nem jött be.

Tehát éppen 18k körül álltam, amikor középről egy közepesen gyenge játékos emelt és Hachem adta. Én voltam a nagy vak, remek lehetőség, a fish nem volt a partiban. Hachem az ég világon mindennel callolgatott emeléseket. 1500-ig emelt az ürge, ami sajnos több volt, mint a többiek emelése, mások 1100-1200-ig emelgettek 400-as vaknál. Azokra nagyon jó lett volna a 4500-as sqeeze, de az 1500-ra kevés volt, csak előtte már a fejemben volt a 4500, és nem fogtam fel, hogy itt kevés lesz. A terv az volt, hogy flopfüggetlenül rátolom, de 6 ezerig kellett volna emelni, utólag már nyilvánvaló. Hachem ezt is adta. Flop A65, két pikk egy treff, nálam 67 treff. Itt még meggondolhattam volna magam és check-foldolhatok, de úgy voltam vele, hogy már nem érdemes meghátrálni. Beraktam a stackem felét, ami 6k volt ugye, hogy nyilván nem dobom már el, hát Hachem berakta a másik felét és AQ-t mutatott.

Volt backdoor sor és backdoor flöss esélyem meg egy párom, 1:3 esélyem volt, a backdoor flöss érkezett meg :) Tehát feldupláztam, a baj az volt, hogy innentől nem emelgethettem vissza senkire, lapom meg továbbra sem volt. Szerencsére ez a nap vége felé történt, úgyhogy majd a 2. napon tiszta lappal indulok és nem kell visszafognom magam :D Megpróbálok majd jobban figyelni, hogy ne csináljak ilyen baromságokat, hogy a sqeeze összegét így elszámítom, mert ilyet nem engedhet meg magának az ember (lánya).

41,5k-val folytatom, ami 80 nagy vak, teljesen egészséges stack, bár a kisebbek közé tartozik. De még nagyon sokat lehet ebből játszani. Igazából nem játszottam jól az első napon, semmiféle lapom nem is volt, de biztos lehetett volna még így is jobban lavírozni. Nem vagyok elégedetlen, mert a szerencse kisegített, amikor nagyon kellett, de ennél sokkal jobban kell ahhoz játszani, hogy bármi értelmes helyre elérjek. Megpróbálom ma kipihenni magamat és holnapra sokkal összeszedettebbnek lenni.

3 megjegyzés:

Csajbi írta...

Hajrá-hajrá, mutasd meg annak a pökhendi népségnek, mi a magyar virtus :D.

daniboy írta...

hajrá!!!

milyen érzés tv-s ismert sztárokkal játszani? lehet velük beszélni/ beszélgetni?

Viktoria írta...

Aha, mindig nagyon jó fejek :)