2009. február 3., kedd

Éjszaka a Heathrow repülőtéren...

Eddig csak a hiradókban láttam ilyet, de miután épp most osztották ki a vizet meg a matracokat alváshoz, hát már ilyet is láttam...

Az úgy volt, hogy pókerkonferenciára jöttem Londonba, ami egyébként nagyon jól sikerült. A rémálom tegnap éjjel elkezdődött már, mert este 10-kor lefeküdtem, fél 5-kor kellett kelnem, de nem tudtam fél 1-től már aludni, ezért inkább dolgoztam. Na, 3/4 5-kor elindultam a reptérre, elérni a 3/4 10-es gépemet Torontóba.

A barátnő mondta előző este, hogy hívjak taxit, mert esik a hó, de nem vettem komolyan, ugyanis ugyebár Kanadában minden nap esik a hó, mégsem áll le az élet. Nade London nem Kanada. Itt teljesen meghal minden abban a pillanatban, hogy egy kis hó esik. Ami azért vicces, mert azért ez egy elég jól kiszámítható valószínűség, hogy minden évben lesz tél... na mindegy.

Tehát gondoltam én, hogy az 5 órás metróval (ami az első), eljövök. 3 megállónyira jutott el, aztán behalt. Akkor ott megkerestünk egy taxis céget, mert már éreztem, hogy gáz lesz. Mondott a főnök egy horror árat a reptérre, mondtam jól van, erre a taxis közölte, hogy ő ugyan nem megy ilyen időben - zuhogott a hó. Na, vissza a metróhoz. Ugyanaz a metró visszavitt, ahonnan jöttünk, sőt, eggyel tovább is, ahol át lehetett szállni a Metropolitan metróra, ami bement a központ felé, 2 megállót, de ezek hosszú megállók voltak. Eljutottam a Baker Streetre.

Onnan semmi nem közlekedett. A hó zuhogott. Taxit lehetetlen volt fogni. Hiába, ezt is egyedül pre-flop lehetett volna megnyerni ezt a csatát, ha előző este hallgatok a barátnőmre, és taxit hívok (18 ezer Ft-ért), de nem biztos, hogy kivitt volna, ahogy fél órával később a másik is nemet mondott a metrónál. De még az lett volna az egyetlen esély.

Na, volt egy csávó, aki ismerte a járást, és úgy döntöttünk, hogy a zuhogó hóban elgyalogolunk a csomagokkal a központ felé lévő megállóhoz, ahonnan tudtuk, hogy megy a metró. Ekkor útközben jött egy minicab, ami taxi féle, de itt ez egy kicsit bonyolultabb. Minicabet csak telefonon lehet hívni, utcán leinteni nem, és nincsenek olyan szigorúan szabályozva, mint a fekete taxik, viszont nem is olyan istentelenül drágák (18 ezer a 40-50 ezer helyett a reptér).

Szóval jött egy jó fej minicab és felvett minket, ugye nem fizettethet érte, de azért fizettünk persze, mert borravalót azt lehet, de nem kért, adtuk. Megkérdeztem, mennyiért vinne ki a Gatwickre, de mondta, hogy le van zárva az autópálya, úgyhogy nem tud kivinni. Ha kivitt volna, elérem a gépet... Na tehát elvitt a Victoria megállóhoz, ahonnan a vonat indult a reptérre... indult volna. A reggel 6 órás vonat fél 12-kor indult el a reptérre. Igazából ezen szívtam be az egész történetet. Mert fél 1-re értem ide, illetve oda, a Gatwick reptérre, és a gépem 2 és fél órás késéssel fél 1-kor szállt fel. Így jártam. Se vonat, se busz, se taxi nem ment a reptérre. Mondjuk nem értem, hogy akkor miért indítják el a gépet egyáltalán, a fele társaság lemaradt róla.

Ma nem ment másik gép a Gatwickről Torontóba, és törölték a Heathrow reptérről indulókat is. Talán lett volna egy esti New York-i gép úgy, hogy nem biztos, hogy elérem, mert a két reptér között sem járt semmi, és New York-ban repteret kellett volna váltanom, valamint ott sem valószínű, hogy elértem volna az átszállást. Másik lehetőség volt, hogy Manchesterbe elindulok a Gatwickről, és az éjszakát a manchasteri reptéren töltöm. Hát ez nem volt szimpi.

Végül a reggel 9-kor a Heathrowról induló közvetlen járat mellett döntöttem. Este átjöttem a Heathrowra, az egyetlen busszal, amit elindítottak egyáltalán. Nem mertem visszamenni a barátnőmhöz éjszakára, mert félek, hogy nem érnék vissza, vagy ki sem hozna a taxi. A szállodák mind tele vannak itt, ahhoz későn értem ide. Szóval melózok, és még nem tudom, hogy a matracot igénybe veszem-e alvás ügyileg, de mivel elmúlt éjjel nem aludtam, nem kizárt. Legalább internet van. Féltem először, hogy kipaterolnak minket éjszakára, de nem pateroltak. Csak elég hideg van még itt bent is, kabátban is :( Meg éhes is vagyok. Meg fáradt, de halálosan. Nem tudom, mikor nyitnak a kajások, de 6-nál előbb nem hiszem. Az még pontyosan 6 óra... Ja, és persze semmi nem garantálja, hogy reggel elmegy a gép, mert ma a Heathrow délután 5 előtt nem indított gépet.

2 megjegyzés:

PeT írta...

kitartást! mostmár valszeg repülsz, úgyhogy jó utat is egyben! :)

Amanoba írta...

Pfff, ezt nagyon kemény!
Lélekben Veled vagyunk :-)
Nehogy elaludd a gépet...